رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: در راستای اجرای سیاست های کاهش جمعیت کیفری قوه قضائیه و در خرداد ماه سال جاری، ۳۱ درصد از آمار زندانیان محکوم مالی در استان کاهش پیدا کرد.
به گزارش راه بهارستان حجت الاسلام و المسلمین صادق مرادی اظهار کرد: آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد و محکومان مالی به عنوان یکی از سیاست‌های کلی و راهبردی دستگاه قضایی در استان به صورت جدی پیگیری می‌شود و دیگر برنامه‌های دادگستری خوزستان تلاش برای کاهش آمار زندانیان کیفری با استفاده از مجازات جایگزین حبس است.
وی افزود: به دنبال تلاش مؤثر مجموعه دستگاه قضایی استان و با همت و تلاش روسای دادگستری، دادستان ها و قضات حوزه های قضایی سراسر خوزستان در خرداد ماه سال جاری در ارزیابی آمار عملکرد در خصوص بحث زندان و زندانیان نتایج مطلوبی حاصل شد و در بازدید الکترونیکی از زندان ها رتبه ششم را کسب کرد. همچنین در شاخص تعداد بازدید حضوری قضات نسبت به تعداد زندانیان و زندان ها، خرداد ۱۴۰۰ در مقایسه با خرداد ماه سال گذشته رشد مطلوبی داشته و از رتبه ۲۴ در اردیبهشت ماه به رتبه سوم در خرداد رسید.
حجت الاسلام و المسلمین مرادی اظهار داشت: قضات دادگستری استان در شاخص کاهش آمار بازدشت های منتهی به برائت و یا منع تعقیب با ۲۴ درصد کاهش در مقایسه با خرداد سال ۱۳۹۹ رتبه نهم و همچنین در آمار آزادی مشروط در سطح کل دادگستری های کشور رتبه هشتم کسب را کسب کرد.
وی ضمن تقدیر از تلاش ها و زحمات مجموعه دادگستری خوزستان و همچنین قضات در کاهش آمار جمعیت زندان های استان، بیان داشت: دغدغه بسیاری از قضات این است که حتی الامکان محکومان مالی راهی زندان نشوند و از این رو ضروری است که همکاران قضایی با استفاده از ظرفیت‌های تاسیسات حقوقی و قضایی در مجازات جایگزین حبس نسبت به کاهش آمار جمعیت کیفری زندان‌های خوزستان به خصوص محکومین مالی تلاش مضاعفی داشته باشند.

منبع روابط عمومی دادگستری خوزستان،