جلسه هماهنگی اعیاد سعید غدیر و قربان و برگزاری مراسم بین الحرمین با نگاهی به وقایع عاشورا با حضور شهردار اهواز ، امینی معاون شهردار و رییس سازمان فرهنگی ورزشی اجتماعی، سعیدی نیا قائم مقام شهردار، آهن جان مدیر کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری و حاج صادق آهنگران مداح اهل بیت برگزار شد.

ابراهیم نوشادی شهردار اهواز در این جلسه ضمن تشکر از حمایتهای شورای اسلامی شهر گفت: در راستای اشاعه فرهنگ عاشورایی در کنار همه عزیزان خواهیم بود چرا که یکی از رویکردهای مدیریت شهری برگزاری برنامه های فرهنگی است.

نوشادی خاطرنشان کرد: زنده نگه داشتن نهضت عاشورا، مبارزه با ظلم و بی عدالتی است، ما با اراده قوی و با رعایت شیوه نامه های بهداشتی پرچمدار صیانت از شعور حسینی در کنار شور حسینی خواهیم بود.

حاج صادق آهنگران مداح اهل بیت نیز در این جلسه عنوان کرد: حدود ۱۳ سال هیئت بین الحرمین به مناسبت فرا رسیدن ایام محرم در اهواز برگزار می شود که در دو سال اخیر به دلیل شیوع ویروس کرونا این برنامه برگزار نشد.

وی ادامه داد: امروز در این راستا جلسه‌ای را با حضور شهردار در معاونت فرهنگی شهرداری اهواز برگزار کردیم که الحمدلله نتیجه بخش بود و مصوب شد که این برنامه با مسئولیت و حمایت شهرداری اهواز به مدت ۱۲ شب در ایام محرم برگزار شود و هیئت امنایی هم در این راستا تشکیل شود تا انشاالله در دو سالی که به دلیل شیوع به ویروس کرونا این برنامه پخش نشد با شکوه و عظمت بیشتری برگزار شود.
آهنگران افزود: قرار است امسال هم طبق روال هرسال کیانپارس اهواز میزبان این مراسم باشد.
وی در پایان خاطر نشان کرد: این برنامه یکی از موفق ترین برنامه های مذهبی است که از نظر کیفیت استقبال بی نظیر مردم و تاثیر گذاری فرهنگی و انتقال فرهنگ عاشورایی توانست در بین جوانان و نوجوانان تاثیرات عمیقی بگذارد.

سعیدی نیا قائم مقام شهردار در ادامه تصریح کرد: این جلسه با دو محوریت عید امامت و ولایت و فرا رسیدن دهه محرم برگزار شد امسال با برنامه ریزی های صورت گرفته و با هماهنگی و حمایت نماینده معزز ولی فقیه در استان، شهرداری اهواز به عنوان محور برنامه‌های مساجد مختلف اهواز معرفی شد.

وی گفت: قرار شد تعاملاتی را با مساجد و هیئت‌های مذهبی که دست‌اندرکار موضوع دهه ولایت و امامت و عید سعید غدیرخم است به صورت مشارکتی برنامه‌ریزی کنیم.

قاتم مقام شهردار اهواز عنوان کرد: ریسه بندی، آذین بندی و نورافشانی کردن از برنامه‌های ثابت شهرداری اهواز است که امسال با برنامه‌ریزی‌های خاصی انجام خواهیم داد.

سعیدی نیا ضمن اشاره به فرا رسیدن ماه محرم و صفر تصریح کرد: بحث نمایشگاه بین الحرمین که مخاطبان خاص خود را دارد امسال با جدیت بیشتری دنبال خواهد شد. امسال با هماهنگی ستاد ملی مبارزه با کرونا و اخذ مجوز و تاکیدات علما و هیئت‌های مذهبی این برنامه را با شکوه و عظمت بیشتری نسبت به سالهای گذشته برگزار خواهیم کرد.

این مقام مسئول در پایان تاکید کرد: هیئت مذهبی متشکل از بزرگان استان در قالب هیئت امنایی این حرکت ماندگار و فرهنگ عاشورایی را در قالب یک نمایشگاه سینه به سینه و نسل به نسل در بین جوانان و نوجوانان منتقل می‌کند..