خدارحم امیری زاده روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار  افزود:با تخصیص این اعتبار ، گام نخست تامین علوفه دامی با توزیع یک هزار و ۵۰۰ تن کنستانتره دامی در شهرهای پایین دست کرخه شامل حمیدیه ، دشت آزادگان و هویزه که بیشترین تنش آبی را متحمل شده‌اند و دارای دام‌های سنگین بیشتری از جمله گاومیش هستند آغاز شده است.
به گزارش راه بهارستان وی افزود:پس از اجرای گام نخست این طرح ، توزیع رایگان خوراک دام در شهرهای دیگر خوزستان تا پایان تنش آبی ادامه خواهد داشت.
رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با بیان این مطلب که دام‌های سبک و سنگین شامل این طرح می‌شوند ادامه داد: کنستانتره، جو، ذرت و سبوس برای تغذیه دام‌ها در نظر گرفته شده ضمن اینکه با شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی برای استفاده رایگان دامداران از ۱۰ هزار تن سرشاخه نیشکر هماهنگی‌ لازم صورت گرفته است.
وی اظهار داشت: در زمان حاضر ۵۰ هزار تن علوفه دامی در این مرحله در نظر گرفته شده همچنین با هماهنگی شرکت توسعه نیشکر پیتوباگاس نیز به زودی توزیع خواهد شد.
امیری زاده در ادامه بیان کرد:در بین محصولات توزیع شده جو و ذرت با نرخ تعاونی(مصوب) و بقیه نهاده‌های دامی رایگان می‌باشد.
رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با بیان اینکه در مناطق هویزه، دشت آزادگان و حمیدیه ۳۰ هزار راس دام سنگین از جمله گاومیش و ۳۴۰ هزار راس دام سبک وجود دارد اظهار کرد: خوراک دام در شهرستان‌ها با نظارت مدیریت جهاد کشاورزی، نماینده فرمانداری و اکیپ های دامپزشکی توزیع خواهد شد.
استان خوزستان در سال جاری با شدیدترین خشکسالی و تنش آبی در نیم قرن اخیر رو به رو شده است.
قرار است دولت خسارات وارده به بخش کشاورزی ، دام و تامین آب آشامیدنی مناطق روستایی و شهری خوزستان در قالب تسهیلات بانکی ارزان قیمت و کمک های بدون عوض پرداخت کند.

منبع ایرنا