نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس شورای اسلامی از اختصاص اعتبار بیش از ۱۲ میلیارد تومانی به مناطق عشایری مسجدسلیمان، لالی، اندیکا و هفتکل، برای حل مشکل تنش آبی خبر داد.

به گزارش راه بهارستان علیرضا ورناصری با اشاره به پیگیری برای جذب اعتبارات تنش آبی اظهار کرد: اعتباری بیش از ۱۲ میلیارد و ۲۶۰ میلیون تومان از طرح تنش آبی به مناطق عشایری مسجدسلیمان، لالی، اندیکا و هفتکل اختصاص یافته است و امیدواریم بتوانیم با این اعتبار و اجرای طرح‌های آبرسانی، شاهد خدمات خوبی در این مناطق باشیم.

وی با اشاره به اهمیت و ضرورت بهره‌مندی مردم عشایر از آب سالم، افزود: یکی از اولویت‌های اصلی در توزیع اعتبارات، تکمیل و به اتمام رساندن پروژه‌ها در بحث آب و آبرسانی به مناطق دارای تنش آبی است.

نماینده مسجدسلیمان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وجود بیش از ۱۱۴ روستای دارای تنش آبی در حوزه انتخابیه‌اش، گفت: جذب این اعتبارات مالی به منظور اجرای طرح‌های آبرسانی فوری و اضطراری در مناطق تحت تنش آبی می‌تواند راهگشای مردم محروم و عشایر منطقه جهت حل مشکلات مربوط به آب باشد.

ورناصری عنوان کرد: با توجه به کاهش شدید منابع آبی در خوزستان، فرهنگ‌سازی و استفاده صحیح از آب و رعایت الگوی مصرف باید بیش از پیش در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: با توجه به مشکلات و مسایل مربوط به تنش آبی در خوزستان، باید در زمینه تأمین، توزیع و مدیریت مصرف آب هم‌افزایی داشته باشیم تا بتوانیم بدون آسیب، شرایط به وجود آمده در خوزستان را سپری کنیم.

منبع ایسنا