به گزارش راه بهارستان اخیرا انتشار فیلمی از یک مرد که لیوان آب کدر را از شیر لوله پر می‌کند در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود.

او در این ویدیو موقعیت مکانی خود را اهواز عنوان می‌کند و خطاب به وزیر نیرو و وزیر کشور می‌گوید «ما باید از این آب به فرزندان خود بدهیم؟ رحم و مروت کجا رفته است؟ این آب را احشام هم نمی‌خورند، آیا ما اغتشاشگر هستیم؟»

اشاره این فرد به اعتراضات خوزستان است که به مدت دستکم یک هفته در ۱۵ شهر استان خوزستان از ۶۱ شهر در اعتراض به بی آبی رخ داد، اما در این بین و به گفته مقامات کشوری و استانی افرادی با سوء استفاده از این مسئله اقدام به تیر اندازی و به رگبار بستن نیرو‌های انتظامی کردند.

مشکلات آب و فاضلاب خوزستان و همچنین کم آبی در استان مسئله امروز و دیروز نیست و به سال‌ها پیش باز می‌گردد، اما ورود فاضلاب به رودخانه کارون و فرسودگی سیستم آبرسانی موجب شده تا هر خانواده یک دستگاه تصفیه خانگی داشته باشد.

اگرچه رسول صالحی سخنگوی شرکت آب و فاضلاب استان خوزستان در این خصوص می‌گوید که چنین اتفاقاتی غالبا به دلیل شکستگی و تعمیرات لوله آبراسانی در مسیر است.

صالحی  گفت: غالبا اتفاقات از این دست که کدورت آب بالا است، طبیعی نیست. زیرا آبی که مستقیما از تصفیه خانه‌ها دریافت می‌شود، تا این حد کدر نیست، مگر آنکه لوله آبرسانی در نقطه‌ای شکسته و سپس ترمیم گردد که این عمل باعث ورود گل و لای به شبکه گردد و برای ۱۰ الی ۱۵ دقیقه آب با این حجم از کدورت در خانه‌های مردم جاری شود.

او با تاکید بر اینکه این مسئله مداوم نیست، افزود: دلیل دیگر آن نیز (با توجه به فرسودگی سیستم آب و فاضلاب در اهواز) می‌تواند ایجاد شکستگی لوله در نقطه‌ای از شبکه آبرسانی باشد که هنوز برطرف نشده و گل را از زمین به داخل شبکه منتقل می‌نماید که در مجموع چنین رویداد‌هایی بیشتر ناشی از اتفاقات شبکه است و از مبدا به این شکل مشکلی رخ نمی‌دهد.

سخنگوی شرکت آب و فاضلاب استان خوزستان بیان کرد: یکی دیگر از دلایل آسیب رساندن به شبکه آب، انشعابات غیر مجاز است.

رسول صالحی اظهار داشت: در هر حال شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده شکستگی خطوط لوله و کدورت شدید آب برای مدت بیش از ۱۵ دقیقه از طریق سامانه ۱۲۲ گزارشات خود را ارسال کنند.

منبه باشگاه خبرنگاران جوان