به گزارش راه بهارستان، فتح اله ابوعلی، ضمن تایید این خبر تصریح کرد: براساس گزارشات پژوهشکده میگوی استان بوشهر و مصوبه کمیته مدیریت صید استان، صید میگوی ببری در صیدگاه بحرکان هندیجان برای قایق های صیادی شهرستان هندیجان از امروز و کلیه لنج های صیادی از ۱۵ مرداد تا اطلاع ثانوی آزاد اعلام می شود.

وی، تعداد شناورهای صیادی استان را یک هزار و ۶۹۰ فروند اعلام کرد و گفت: به تفکیک یک هزار و ۷۰ فروند قایق و ۶۲۰  فروند لنج صیادی در مناطق ساحلی استان فعالیت می کنند.

مدیرکل شیلات خوزستان، یادآور شد: زمان مجوز صید هر سفر دریایی برای لنج ها ۷ روز و برای قایق ها ۳ روز در نظر گرفته شده است.

ابوعلی، با تاکید بر لزوم سم پاشی شناور ها و تجهیز آنها به امکانات برودتی، سایبان و ادوات صید، افزود: صیادان می توانند پس از تجهیز شناورهای خود به دفاتر صید شیلات شهرستان ها مراجعه کرده و مجوز صید را اخذ نمایند.

وی اظهار داشت کرد: هرگونه حمل و جابجایی میگو توسط شناورهای فاقد مجوز صید ممنوع است و همچنین شناورهای صیادی متقاضی صید میگو در تاریخ مذکور، باید در عمق بالای هشت متر از اندازه چشمه بدنه تور ۵۰ میلی متر و ساک تور ۳۵ میلی متر استفاده نمایند.

منبع:روابط عمومی شیلات خوزستان