مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: تا روز یکشنبه هفته آینده جریانات جنوبی سبب افزایش رطوبت و شرجی بویژه در مناطق جنوبی، مرکزی و غربی خواهد شد.

به گزارش راه بهارستان ، محمد سبزه زاری افزود : در این ایام به علت بالا بودن ضرایب ناپایداری افزایش ابر و احتمال رعد وبرق و رگبار‌های پراکنده و تندباد‌های لحظه‌ای در استان بویژه در ارتفاعات شرقی و شمالی دور از انتظار نیست و وزش باد‌ها در نواحی غربی و جنوبی در ساعات بعد از ظهر متوسط گاهی همراه با تندباد‌های لحظه‌ای و احتمال گردوغبار محلی خواهد بود.

وی با اعلام هشدار سطح زرد در این شرایط گفت : تا اواخر وقت روز یکشنبه شاهد رگبار و رعد وبرق، تندباد لحظه‌ای دربرخی از مناطق بویژه مناطق شمالی، شمال شرقی، شرقی و ارتفاعات استان خواهیم بود .

سبزه زاری افزود : همچنین برخاستن گرد و خاک محلی و موقتی در برخی نقاط استان بویژه مناطق جنوبی، غربی، مرکزی و جنوب غربی پیش بینی شده است .

وی گفت : این شرایط احتمال شکستگی درختان، صاعقه و کاهش دید موقتی وبصورت نقطه‌ای احتمال آبگرفتگی و آسیب به سازه‌های موقت) تبلیغاتی، ساختمانی و گلخانه‌ای را به همراه دارد .

مدیرکل هواشناسی خوزستان تمهیدات لازم برای کاهش خسارات احتمالی ناشی از رعد و برق، وزش باد و صاعقه را شامل احتیاط در صعود به ارتفاعات، پرهیز از سفر‌های غیر ضروری و محکم کردن سازه‌های موقت، تابلو‌های تبلیغاتی، احتیاط در عبور از مجاورت ساختمان‌های نیمه کاره عنوان کرد.

وی گفت : از روز یکشنبه به بعد دما‌های ۴۹ درجه و بالاتر در برخی نقاط استان پیش بینی می‌شود.

طی شبانه روز گذشته ابادان با ۴۸.۹ و دهدز با ۲۴.۶ درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین وخنکترین نقاط گزارش شده اند.
طی شبانه روز گذشته حداکثر دمای اهواز به ۴۸ و حداقل به ۳۰.۴ درجه سانتی گراد رسیده است.

منبع کاوش اخبار