به گزارش راه بهارستان مهرداد فارسی مدان اظهار داشت : در عملیات ماموران انتظامی و با دستور مقام قضایی تعداد ۶۱  عدد ماینر مدل M۳  با توان ۱۵ آمپر در منطقه کوی علوی (شلنگ آباد) اهواز کشف و جمع آوری شد .

وی با اشاره به شناسایی عوامل استخراج رمز ارز و تحویل آنها به مقام قضایی گفت: هر دستگاه ماینر معادل ۲ و نیم کیلو وات ساعت یعنی معادل یک دستگاه کولرگازی ۲۴ هزار مصرف برق دارد که فشار بسیار زیادی را بر شبکه تحمیل و زمینه آسیب جدی به تجهیزات شبکه و لوازم برقی شهروندان را فراهم می کند.

سرپرست شرکت توزیع نیروی برق اهواز  از شهروندان خواست در صورت مشاهده موارد مشکوک، مراتب را به سامانه ۱۲۱ فوریت برق گزارش دهند.

دستگاه‌ های ماینر، علاوه بر مصرف بالای برق و استفاده از تعرفه‌ ارزان، خسارت زیادی به شبکه‌ توزیع برق وارد کرده و بخشی از خاموشی‌ ناخواسته را سبب می‌شوند.

به گزارش ایرنا پنجشنبه هفته گذشته در منطقه کوی مهاجرین اهواز به دلیل استفاده برق غیرمجاز برای استخراج رمز ارزها و افزایش بار مصرف‌، باعث انفجار و آتش گرفتن ترانس برق ۵۰۰ کیلو وات در این منطقه شد که خسارت سه میلیارد ریالی را به تجهیزات برق وارد کرد .

بر این اساس تاکنون حدود سه هزارو ۴۹۱ دستگاه رمز ارز (بیت کوین) در شهرستان اهواز کشف و ضبط شده است.