موضوع سرقت از اموال محل نگهداری و عقیم سازی سگ‌های بدون صاحب اهواز، روز دوشنبه، خارج از دستور کار نشست شورای اسلامی اهواز بررسی شد.

به گزارش راه بهارستان، نایب رییس شورای اسلامی شهر اهواز در این نشست  بیان کرد: باتوجه به اینکه سرقت از سایت صفیره خسارت قابل توجهی را وارد کرده باید پرسید چرا پیش بینی لازم برای امنیت از این محل صورت نگرفته و نزدیک به  ۶ ماه این سایت غیر فعال است.

حجت اله زارع زاده ادامه داد: از افتتاح این سایت زمان زیادی نمی‌گذرد اما با بقایای مخروبه آن روبه‌رو هستیم؛ چرا مدیران مربوطه هیچ گونه واکنشی نشان نمی‌دهند؟

وی خطاب به مسوولان شهرداری اهواز گفت: پس از سرقت اول چه اقدامی برای جلوگیری از سرقت‌های دیگر انجام شد؟ و اگر اقدامی صورت گرفته نتایج آن چه بود؟ چرا موقعی با بسیج برای امنیت این سایت قرارداد منعقد شد که دیگر اموالی باقی نمانده بود.

به نوشته ایرنا، عضو دیگر شورای اسلامی شهر اهواز گفت: سرقت اموال عمومی مرتب در اهواز تکرار می‌شود اما نکته مهم این است که بیشترین سرقت‌ها از شهرداری است.

محمد علی پور موسوی با تاکید براینکه باید امکانات لازم برای صیانت از این اموال در نظر گرفته شود افزود: اما گاهی مسوولان مربوطه ترک فعل می‌کنند چرا که این اتفاقات در حال تکرار است.

وی اظهار داشت: باید همه افراد و مدیرانی که اموال عمومی حیطه مسوولیت آنها به سرقت می‌رود به اداره تخلفات اداری بازرسی معرفی تا تفحص  لازم در مورد تنها صورت پذیرد تا اگر مقصر هستند مشخص و جریمه شوند.

سید محسن‌ موسوی زاده دیگر عضو شورای شهر اهواز گفت: از زمانی که مشکلات اقتصادی در کشور به وجود آمده سرقت ها از جمله منازل زیاد شده است.

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز در پاسخ به سوالات اعضای شورا گفت: برای سایت صفیره براساس نیاز و اولویت بندی اقداماتی انجام شد و ۲ مکان به صورت موقتی برای نگهداری و عقیم سازی سگ‌های بدون صاحب درنظرگرفته شد.

بابک محمدی اضافه کرد: مهم ترین موضوع کمبود امکانات و نیروی انسانی برای ساماندهی و امنیت این سایت است که با وجود تمام مشکلات ساماندهی انجام شد و برای امنیت هم با بسیج قراردادی منعقد شد.

مدیرکل حراست شهرداری اهواز از توضیح و صحبت در این خصوص به دلیل حضور رسانه‌ها امتناع کرد و عقیده داشت که برخی از مسایل در این موضوع باید به صورت محرمانه مطرح شود که با اعتراض برخی از اعضای شورا روبه رو شد.

همچنین توضیحات معاون خدمات شهری شهرداری اهواز نتوانست اعضای شورای شهر را قانع کند به این ۲ دلیل مقرر شد تا این موضوع در کمیسیون تحقیق و نظارت بررسی شود و سپس در صحن علنی شورا برای تصمیم گیری مطرح شود.

چندی پیش کارخانه پردازش پسماند صفیره وابسته به شهرداری اهواز مورد دستبرد میلیاردی سارقان قرار گرفت و مدتی پس از آن سارقان، سایت عقیم سازی شهرداری اهواز که در محدوده سایت دفن پسماند صفیره قرار دارد و یکی از بزرگترین و پیشرفته‌ترین سایت‌های عقیم سازی کشور است با تمام وسایل و تجهیزات به سرقت بردند. این سایت با حدود هفت هزار متر مربع در نزدیکی اهواز واقع است.

در چند روز گذشته فیلمی در فضای مجازی از سرقت تجهیزات و اموال محل نگهداری و عقیم‌سازی سگ‌های بدون صاحب سایت صفیره پخش شد که نگرانی‌هایی را به وجود آورد.

منبع کاوش اخبار