فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد کرونا خوزستان گفت: تدابیر لازم برای برگزاری عزاداری ها دیده شده و این مراسم ها در اماکن روباز و با رعایت ضوابط بهداشتی برگزار می شود.

به گزارش راه بهارستان، ولی اله حیاتی، اظهار داشت: کرونا دلتا در خوزستان پراکنده شده و قدرت انتشار این ویروس بسیار بالا و خطرناک است.

وی افزود: میزان رعایت ضوابط بهداشتی در استان زیر ۵۰ درصد است و این مطلوب نیست. برای رعایت ویروس لازم است مردم همراهی بیشتری کنند و از دورهمی خانوادگی پرهیز کنند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد کرونا خوزستان گفت: وضعیت بیمارستان ها در حال تکمیل است و رکود کرونا در استان زده شده و میزان بستری و ابتلا بسیار بالا است و نیاز به رعایت دقیق ضوابط بهداشتی هستیم.

وی بیان داشت: تمام محدودیت های کرونایی بر اساس رنگ بندی شهرها با قدرت و شدت بیشتری در سراسر استان اعمال می شود همچنین محدودیت فعالیت اصناف، حضور کارکنان در محیط های کاری و ورود و خروج به شهرهای قرمز و نارنجی در حال اجرا است.

به نوشته تسنیم، این مقام مسئول افزود: لازم است دستگاه های اجرایی به ویژه اصناف بحث نظارت بر اجرای پروتکل های بهداشتی را جدی بگیرند. اکنون در اهواز تنها گروه شغلی یک اجازه فعالیت دارند اما این مصوبه دقیق رعایت نمی شود به همین دلیل اتاق اصناف باید این موضوع را به اتحادیه ها ابلاغ کند.

حیاتی با اشاره به اینکه برگزاری مراسم گسترده ماه محرم در مکان های مسقف مجاز نیست گفت:چون وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی مرجع اصلی نظارت و بازرسی بر رعایت پروتکل ها هستند لذا انتظار می رود نظارت بیشتری در این رابطه صورت گیرد و از برگزاری آیین های عزاداری خارج از چارچوب جلوگیری شود.

معاون استاندار خوزستان تاکید کرد : آیین های عزاداری ماه محرم و صفر باید بر اساس شیوه نامه های ابلاغ شده از سوی وزارت کشور برگزار شود.

منبع کاوش اخبار