به گزارش راه بهارستان،عرفان مردانی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جُندی شاپور اهواز  گفت: طی مقطعی واکسن به مقدار کافی موجود نبود و مردم گلایه‌مند بودند حالا وجود دارد، اما بسیاری از افراد مراجعه نمی‌کنند.

او با بیان اینکه واکسیناسیون روند خوبی را طی می‌کند، افزود: در خوزستان نیز رده سنی پایین تری واکسینه می‌شوند و سرعت نیز خوب است، اما هرچه گروه سنی پایین‌تر آمده، مراجعات نیز کاهش یافته است تا جایی که در برخی رده‌های سنی علی رغم گذشت ۲ تا ۳ هفته از مجوز تزریق واکسن تنها ۲۰ درصد جمعیت آن گروه برای مایه کوبی مراجعه کرده اند.

مردانی در خصوص وضعیت کرونا ویروس در خوزستان اظهار کرد: شرایط از حد انفجار گذشته است و ما محلی به نام بیمارستان نداریم بلکه عملا تبدیل به میدان جنگ شده اند، زیرا اکنون ۲ هزار و ۲۰۰ بیمار بستری در بیمارستان هستند که هر روز هم افزایش می‌یابند و اگر روند با همین شکل ادامه یابد دیگر جایی برای پذیرش بیماران نخواهد بود.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اهواز بیان داشت: اگر وضعیت به همین شکل ادامه یابد و نه شهروندان شیوه نامه‌های بهداشتی رعایت یا مداخلاتی برای تعطیلی سراسری انجام نشود مانند برخی از استان‌ها که پیک شان ۲ تا ۳ هفته زود‌تر از ما آغاز شد، مجبوریم برای بستری بیماران ورزشگاه‌ها را به اقامتگاه موقت تبدیل کنیم.

عرفان مردانی ادامه داد: اگرچه اکنون هیچ برنامه‌ای برای ورود نیرو‌های مسلح وجود ندارد، اما شاید طی هفته‌های آینده نیازمند آن‌ها نیز باشیم و اگر کار به پر شدن کامل تخت‌های بیمارستان برسد، راه اندازی بیمارستان‌های صحرایی به عنوان یک گزینه مطرح می‌شوند.

مردانی گفت: ظرفیت بیمارستان‌های استان نزدیک به اشباع است و فشار وارده به کادر درمان کیفیت خدمات را پایین می‌آرود، زیرا تاکنون ۴ پیک را پشت سر گذاشته ایم و پزشکاران و پرستار‌ها خسته هستند و در همین حال هم شیوع کرونا دلتا بسیار پر شتاب‌تر از تصمیمات مقامات به پیش می‌رود.

او تصریح کرد: سرایت ویروس دلتا زیاد است و اقدامات ما نیز باید فوری تر، آنی‌تر و قاطع‌تر از پیک‌های قبل باشد که لازم است تا تعطیلی ۲ هفته‌ای در استان اعمال شود.

منبع باشگاه خبرنگاران جوان