سیاوش محمودی پیش از ظهر امروز دوشنبه در آئین کلنگ زنی پروژه عظیم دفع آب‌های سطحی کوی علوی (شیلنگ آباد) اظهار کرد: عشق به امام حسین (ع) معیار سعادت و شقاوت انسان است؛ عشق به سوگواری برای اباعبدالله (ع) در قلب‌های مردم وجود دارد و با شور، عشق و شعور نسبت به این موضوع اهتمام دارند؛ این همان سعادتی است که ملت دنبال آن است.

وی افزود: طبق تأکید مقام معظم رهبری برگزاری مراسم سوگواری و رعایت نکات بهداشتی در کنار هم ضرورت دارند.

رئیس شورای شهر اهواز با بیان اینکه دفع آب‌های سطحی از اولویت‌های شورای شهر این شهرستان است، تصریح کرد: امروز صدای واحدی که از شورای شهر مطرح شده دفع آب‌های سطحی است؛ لذا وظیفه دارم از همه کسانی که در این راستا تلاش می‌کنند، تقدیر و تشکر کنم.

محمودی عنوان کرد: به مسائل گذشته کاری نداریم ولی امروز همه مجموعه‌ها به این مسئله دفع آب‌های سطحی توجه دارند که از دیدگاه شورای شهر و مدیران شهری مسئله اصلی اهواز همین آب‌های سطحی است که اگر امروز به فکر نباشیم، مردم در پاییز و زمستان گرفتار می‌شوند.

وی تأکید کرد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری اگر امروز کسی مسئولیتی برعهده دارد برایش نعمتی است که به وسیله آن می‌تواند آینده و آخرتش را آباد کند؛ لذا تقاضا دارم که مسئولان حتی یک ساعت هم این موضوع را فراموش نکنند چون این خدمت‌رسانی‌ها نعمت خدا محسوب می‌شود.

رئیس شورای شهر اهواز با بیان اینکه بعد از اطاعت خدا بالاترین ثواب، رفع گرفتاری از یک مؤمن است، یادآور شد: باید از این فرصت استفاده کرده و قبل از فصل پاییز و زمستان این مشکل را کمتر کنیم؛ این پروژه بزرگ‌ترین پروژه دفع آب‌های سطحی محسوب می‌شود و می‌تواند بخش زیادی از مشکلات را حل کند.

محمودی با تأکید بر اهمیت و ضرورت توجه به پروژه دفع آب‌های سطحی بیان کرد: حال که ادارات و دستگاه‌های متعدد در این راستا همکاری می‌کنند و حتی دانشگاه شهید چمران اجازه عبور خطوط لوله از دانشگاه را صادر کرده باید از این فرصت استفاده کرد؛ مناطق ۶ و هشت شهرداری اهواز از نظر معضل آب‌های سطحی فوق بحرانی هستند اما این پروژه می‌تواند با نظارت مجموعه استانداری و مدیران شهری زودتر به سرانجام برسد و بخشی از این مشکل را برطرف کند.

وی با بیان اینکه از مدیران و مسئولان سه تقاضا و انتظار دارم، ادامه داد: انتظار اول بنده این است که قصه لایروبی را جدی بگیریم؛ مسئله لایروبی می‌تواند به رفع آب‌گرفتگی کمک کند و برای این اقدام باید دستگاه‌های مختلف را پای کار آورده و تقسیم کار شود.

رئیس شورای شهر اهواز گفت: مسئله دوم تقویت ایستگاه‌های پمپاژ است که باید جدی گرفته شود؛ اگر این مسئله هم تقویت شود قطعاً مشکلات کمتر خواهد شد.

محمودی، مسئله آخر را اصلاح نقاط بحرانی دانست و افزود: انتظار دارم که مسئولان آبفا و شهرداری نسبت به نقاط بحرانی توجه ویژه داشته باشند و در راستای اصلاح آن تلاش ویژه انجام دهند که در پاییز و زمستان مردم مشکلات کمتری داشته باشند.