عضو کمیسیون انرژی مجلس از پیگیری‌ها برای تبدیل خوزستان به منطقه آزاد انرژی خبر داد.

علیرضا ورناصری اظهار کرد: خوزستان مرکز تولید نفت، گاز، پتروشیمی، برق و… است و ظرفیت‌های بسیار خوبی در حوزه انرژی دارد که باید از این ظرفیت ها برای توسعه استان استفاده شود.

وی افزود: با توجه به وجود این ظرفیت های بی‌شمار در حوزه انرژی در خوزستان، ضرورت دارد خوزستان به منطقه آزاد انرژی یا بازار ویژه انرژی کشور تبدیل شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به پیگیری ها برای تبدیل خوزستان به منطقه آزاد انرژی گفت: این مساله دستاوردهای بسیاری برای کشور و استان خوزستان در زمینه اشتغال و ثروت آفرینی خواهد داشت و قطعا زمینه ساز توسعه بیشتر کشور خواهد شد.

ورناصری عنوان کرد: نیاز است که خوزستان به منطقه ویژه انرژی تبدیل شود زیرا همه حامل‌ های انرژی در کمترین فاصله از این بازار در دسترس هستند و دیگر نیاز به تقبل هزینه‌های حمل و نقل و جابه‌جایی نیست.

وی با بیان اینکه منطقه ویژه انرژی به معنای تولید، پالایش و عرضه حامل‌های انرژی به‌صورت همزمان در یک منطقه است، ادامه داد: با توجه به اینکه خوزستان به خریداران خارجی که عموما کشورهای همسایه ایران هستند نزدیک است، تشکیل منطقه آزاد انرژی خوزستان می‌ تواند شرایط خرید و فروش را تسهیل کند.

نماینده مردم مسجدسلیمان، لالی، هفتکل و اندیکا در مجلس شورای اسلامی گفت: منطقه آزاد انرژی علاوه‌ بر ایجاد اشتغال و ثروت‌آفرینی که به دنبال دارد، با توجه به‌ وجود زیرساخت‌ های نفت و گاز و… در خوزستان، این کار با سهولت بیشتری انجام می شود و می توانیم به سرعت شاهد جهش بسیار خوبی در این حوزه باشیم.