به گزارش راه بهارستان، کار و رفاه اجتماعی خوزستان، ارسلان غمگین در خصوص میزان تسهیلات مشاغل خانگی خوزستان اظهار کرد سهم تسهیلات مشاغل خانگی خوزستان برای سال جاری از سوی بانک مرکزی ابلاغ شد. این تسهیلات به مبلغ ۵۶۰ میلیارد ریال نزد بانک رفاه کارگران و توسعه تعاون بوده که به زودی به بانک های استان ابلاغ خواهد شد.
وی افزود: این تسهیلات از سوی بانک‌های ذکر شده طی ۲ مرحله به استان ابلاغ می شود. از علاقمندان به راه اندازی کسب و کار خانگی دعوت می‌شود جهت اخذ مجوز مشاغل خانگی و دریافت تسهیلات به سامانه https://mashaghelkhanegi.mcls.gov.ir مراجعه نمایند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان ادامه داد: اشخاص (پشتیبان/پیشران) بویژه پیشران های فعال در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی که در صدد توسعه فعالیتشان هستند، برای دریافت تسهیلات در اولویت قرار دارند.
وی در تشریح مطلب فوق اضافه کرد: پشتیبان خانگی، شخص حقیقی یا حقوقی است که جهت انجام شغل خانگی مصوب، ضمن داشتن سابقه فعالیت در زمینه مرتبط، چند نفر تحت پوشش را در راستای فرآیند تولید محصول (آموزش و مشاوره، ارائه ابزار کار و مواد اولیه، بازاریابی و فروش) حمایت می کند.
غمگین گفت: همچنین پیشران، شخص حقیقی یا حقوقی است که در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با سازمان جهاد دانشگاهی استان همکاری می کنند.
وی بیان کرد: دستگاه های اجرایی مرتبط با حوزه مشاغل خانگی (اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، سازمان جهاد کشاورزی، سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی) طرح هایی را معرفی کنند که منطبق بر ظرفیت، اولویت های منطقه و مورد تایید دستگاه اجرایی ذیربط باشد و متقاضیان مربوطه آماده ورود به بازار و دارای مجوز مشاغل خانگی باشند.
غمگین در‌پایان تصریح کرد: اعطای تسهیلات به شاغلین دولتی ممنوع است.
لازم به ذکر است؛ در سال های ۹۸ و ۹۹ صد در صد تسهیلات مشاغل خانگی جذب و از این حیث خوزستان رتبه نخست در بین استانهای کشور را در دو سال پیاپی در جذب اعتبارات بدست آورد.
منبع روابط عمومی اداره کل تعاون