فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان تلاش در حوزه امیدآفرینی را از بایدهای خبرنگاری برشمرد و گفت: خبرنگاری رسالت است و شغل نیست؛ رسالت خبرنگار این است که در راستای تقویت آسایش، تغییر مثبت، سلامت مردم و … تلاش کند.

سردار حسن شاهوارپور در مراسم تقدیر از خبرنگاران استان که امروز، ۳۱ مردادماه برگزار شد، با اشاره به مؤلفه‌های قدرت اظهار کرد: در دنیای امروز یکی از موضوعات مهم در برشماری مؤلفات قدرت، سرزمین و وسعت آن است. جمعیت بومی، فعال و جوان، نیروهای مسلح قدرتمند متکی بر توانمندی‌های بومی کشور، برخورداری از ظرفیت‌های اقتصادی پایدار برای نگاه داشتن بنیه کشور در حوادث سخت، ایدئولوژی و مذهب نیز از دیگر مؤلفه‌های قدرت به شمار می‌روند.

به گزارش راه بهارستان، وی بیان کرد: حوزه رسانه یکی از مؤلفه‌های قدرت است که همه آن دیگر شرایط را تحت شعاع قرار می‌دهد. مسئولان و مردم تحت تأثیر رسانه‌ها هستند. بعضا مسئولان سعی می‌کنند رفتارشان را متناسب با رسانه انجام دهند که اگر رسانه با نگاه بومی و اقتدار ملی عمل نکند، مسئولان در اجرای عملیاتی به اشتباه می‌روند.

شاهوارپور با بیان اینکه در مقابل غول رسانه‌ای امروز امکانات ما کم است، افزود: سرمنشأ غول رسانه‌ای، ابرقدرت‌های استکباری هستند و باید راه برون‌رفت از این مسیر را پیدا کنیم. رسانه بومی، دلسوز و مردمی نگاهش این است که راهکار رسانه‌ای برای مشکلات را پیدا کند که این یک بحث جدی است و باید در حوزه راهبردی به آن فکر کنیم.

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان با تأکید بر اینکه هیچ راهی جز همین راهی که در آن به پیش می‌رویم، یعنی استقلال، نداریم گفت: آمریکا ۲۰ سال در افغانستان بود اما طالبان آمد و آن را گرفت. یعنی انتهای اعتماد به استکبار هیچ است. ما استقلال و  عزت‌مان را به راحتی به دست نیاوردیم و به راحتی از دست نمی‌دهیم. همه ما در یک جبهه واحد هستیم چه خبرنگار باشیم و چه نیروهای مسلح اما در این جبهه واحد اگر کسی خوب به وظیفه‌اش عمل نکرد، دشمن از آنجا نفوذ کرده و خط را متزلزل می‌کند.

وی ادامه داد: ما در این جبهه برای توسعه، آبادانی و استقلال کشور تلاش می‌کنیم؛ وصیت‌نامه شهدا هم همین را می‌گوید شهدا هم نگاه‌شان به مردم، دین و استقلال است.

شاهوارپور به بایدها و نبایدهای خبرنگاری اشاره کرد و گفت: بایدهای این عرصه تلاش در حوزه امیدآفرینی است؛ یعنی مردم را به آینده امیدوار کنیم. خبرنگاری رسالت است و شغل نیست. رسالت خبرنگار این است که در راستای تقویت آسایش، تغییر مثبت، سلامت مردم و … تلاش کند.

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان بیان کرد: خبرنگار و اصحاب رسانه همواره باید زبان گویای مردم باشد زیرا مردم نمی‌توانند مطالبات‌شان را بگویند. زمانی که یک مطالبه به نتیجه برسد باارزش و مهم است.

وی با تأکید بر اینکه همه ما در اولویت‌ها باید به اجماع برسیم، گفت: در حال حاضر اجماع همگان بر موضوع کرونا است و برخی به دلیل تبلیغات غلط در فضای مجازی می‌گویند ما واکسن نمی‌زنیم. در اینجا رسانه از طریق همان فضای مجازی باید به سلامت مردم کمک کند.

شاهوارپور عنوان کرد: هر کجا دشمن خواست میدان‌داری کند ما باید راه‌حل آن را پیدا کرده و دشمن را عقب برانیم.

منبع ايسنا