در راستای اخذ گواهینامه انطباق معیار مصرف انرژی توسط شرکت فولاد اکسین خوزستان پیگیری ها در حال انجام و مستندات لازم به سازمان ملی استاندارد ارسال شد.

از آنجا که اخذ گواهینامه انطباق معیار مصرف انرژی برای صنایع پر مصرف الزام می باشد و سالانه از طرف اداره استاندارد ایران مورد ارزیابی قرار می‌گیرد، در شرکت فولاد اکسین خوزستان نیز پیگیری‌ها و مستندات لازم برای سال ۱۳۹۹ در حال بررسی، تکمیل و ارسال به اداره استاندارد ایران می باشد، این روند برای سالهای آتی نیز انجام می‌گیرد تا شاخص های مصرف در حد استاندارد آهن و فولاد به شماره ۹۶۵۳ باشد.

امروزه یکی از مهمترین موضوعات و دغدغه سازمان های انتفاعی و غیر انتفاعی در جهان موضوع انرژی و گرمایش زمین ناشی از مصرف سوخت های فسیلی است که توجه زیادی را در کشور های توسعه یافته و درحال توسعه به خود جلب کرده است.

در ایران نیز موضوع اهمیت مصرف انرژی از سایر کشورهای جهان مستثنی نبوده و یکی از دغدغه های اصلی دولتمردان و صاحبان صنایع می باشد در این راستا از سال ۱۳۸۹ قوانینی در این حوزه توسط مجلس شورای اسلامی با نام قانون اصلاح الگوی مصرف در ۷۵ بند تدوین و لازم الاجرا گردید در راستای این قانون، سازمان ملی استاندارد ایران ، در صنایع پر مصرفی مانند صنایع فولادی، مستنداتی را تدوین و تحت عنوان استاندارد های معیار مصرف (برای صنعت فولاد ISIRI ۹۶۵۳) منتشر نمود.

لازم به ذکر است این استاندارد ها به صورت سالانه توسط شرکت های ذیصلاح در صنایع بررسی میشود و در صورت عدم انطباق مصرف انرژی سازمان با معیارهای تعیین شده در استاندارد، جرائم سنگین و در شرایط حاد تعطیلی واحد صنفی توسط قانونگذار به مرحله عمل در می آید.

خوشبختانه با همکاری واحد های مختلف شرکت فولاد اکسین و پروژه های بهبود اجرا شده در شرکت از سال ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۸ علیرغم سختگیرانه بودن معیار های مذبور ، این استاندارد ها به صورت کامل رعایت شده و با پیگیری واحد بهینه سازی مصرف انرژی سایر الزامات مطابق برنامه ریزی مدون، در حال اجرا و گزارش دهی به ذینفعان مربوطه می باشد.