سردار حسن شاهوار پور در آیین بهره برداری پروژه آبرسانی به روستا‌های جفیر ۱ و ۲ گفت: به دلیل مشکلات تنش آبی در اثر مدیریت نادرست آب در منطقه دشت آزادگان، هویزه، سوسنگرد و حمیدیه مشکل شدید آبی داشتیم که اقدامات عملیاتی اضطراری را با محوریت نماینده، ولی فقیه در خوزستان، استاندار و مسئولان متولی آغاز شد و سپاه هم نیرو‌های جهادی را برای کمک به آبرسانی بسیج کرد.

وی خاطرنشان کرد: در ابتدای تنش آبی اولویت اصلی بسیج ارسال تانکر‌های آبرسان در استان بود و با بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد برخی پروژه‌های آبی در بیش از ۸۷ روستا به دلیل مشکلات نیمه تمام مانده اند.

سردار شاهوارپور با اشاره به اقدام فوری گروه‌های جهادی سپاه و بسیج برای پیگیری اجرای بخشی از پروژه‌های نیمه تمام افزود: در این راستا ۹۴ کیلومتر لوله تهیه شد که بخشی از پروژه روستا‌های جفیر یک و دو با ۹ کیلومتر لوله گذاری انجام شد.

وی همچنین با اشاره به اقدامات انجام شده در دیگر مناطق محروم استان افزود: در این زمینه دهستان جهاد در حمیدیه، تپه‌های الله اکبر، غیزانیه که سال گذشته ۴۶ کیلومتر لوله فرعی کشیده شد و در شادگان و هفتکل هم کار‌هایی صورت گرفت.

سردار شاهوار پور با اشاره به اینکه  با کار جهادی مسئولین مشکلات حل خواهد شد اضافه کرد: اعتبار در نظر گرفته شده برای حل مشکل مردم تامین شود برخی از مشکلات مردم استان حل خواهد شد.

شایان ذکر است در ادامه اجرای خط انتقال طرح الغدیر عملیات آبرسانی به ۳۷ روستای دیگر در محدوده دشت آزادگان انجام می‌شود.