مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان از بهره‎مندی ۴ هزار و ۷۵۰ نفر از مبتلایان کرونا از خدمات بانک‌های امانات تجهیزات پزشکی این جمعیت خبر داد.

علی خدادادی در جمع خبرنگاران با تشریح فعالیت‌ بانک‌های امانات تجهیزات پزشکی جمعیت هلال احمر خوزستان در پاندمی ویروس کرونا، اظهار کرد: ۴ هزار و ۷۵۰ نفر از مبتلایان کرونا در استان خوزستان که در منازل قرنطینه و در حال درمان هستند، به صورت رایگان از خدمات این مراکز بهره‌مند شده‌اند.

به گزارش راه بهارستان، وی ادامه داد: تجهیزات امانات ارائه‌شده در این بانک‌ها برای این بیماران شامل دستگاه‌های اکسیژن‌ساز، کپسول‌های اکسیژن در ابعاد مختلف به همراه مانومترهای اکسیژن و دستگاه‌های اکسی‌متر است که استفاده از آن‌ها از اولویت‌های نخست و مهمترین اقدامات درمانی بیماران مبتلا به کووید – ۱۹ است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: ارائه این خدمات از سوی جمعیت هلال احمر به منظور کاهش ازدحام و بستری بیماران مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان‌ها، نقش موثری داشته است و به عنوان کمکی برای کادر درمان استان که در این ایام به شدت تحت فشار قرار گرفته‌اند و این روزها خسته‌تر از هر وقت دیگر مشغول خدمت‌رسانی هستند، عمل کرده است.

وی افزود: البته تعدادی از تجهیزات بانک‌های امانات جمعیت هلال احمر خوزستان نیز با توجه به اوج‌گیری‌های آمار مبتلایان بستری در مراکز درمانی و نیاز مبرم بیمارستان‌های سطح استان خوزستان به این اقلام به صورت امانت و با درخواست دانشگاه‌های علوم پزشکی در اختیار مراکز متقاضی قرار گرفته است.

خدادادی با بیان اینکه علاوه بر این تجهیزات، ۱۰ دستگاه بای‌پپ نیز برای استفاده در بخش‌های مراقبت ویژه بیماری‌های حاد تنفسی بیمارستان‌ها از محل این بانک‌ها تامین و در اختیار مراکز درمانی گذاشته شده است، عنوان کرد: جمعیت هلال احمر از ابتدای شیوع این ویروس در استان خوزستان کوشیده است از تمام ظرفیت‌های موجود در این مجموعه مردم‌نهاد برای ارائه خدمات به مردم استان و تسکین آلام دردمندان درگیر و یا متأثر از ویروس کرونا استفاده کند تا با همکاری و همدلی همگانی، از این بحران نیز به سلامت عبور کنیم.

منبع ايسنا