علی خدادادی مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان ،  گفت: علاوه بر توزیع برخی تجهیزات پزشکی در مراکز درمانی ۴ هزار و ۷۵۰ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا بستری در منازل نیز از خدمات بانک‌های امانات تجهیزات پزشکی جمعیت هلال احمر استان بهره‌مند شده اند.

او افزود: تجهیزات امانی ارائه شده در این بانک‌های امانات برای بیماران کرونایی بستری در منازل شامل دستگاه‌های اکسیژن ساز، کپسول‌های اکسیژن در ابعاد مختلف به همراه مانومتر‌های اکسیژن و دستگاه‌های اکسی متر است که استفاده از آن‌ها از اولویت‌های اول و مهمترین اقدامات درمانی بیماران مبتلا به کووید ۱۹ است.

خدادادی بیان داشت: ارائه این خدمات از سوی جمعیت هلال احمر در کاهش ازدحام بیماران مبتلا به ویروس کرونا بستری در بیمارستان‌ها نقش موثری داشته است و به عنوان کمکی برای کادر درمان استان که در این ایام به شدت تحت فشار قرار گرفته اند و این روز‌ها خسته‌تر از هر وقت دیگر مشغول خدمت رسانی هستند، عمل کرده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان تصریح کرد: البته تعدادی از تجهیزات بانک‌های امانات جمعیت هلال احمر خوزستان نیز با توجه به اوج گیری‌های آمار مبتلایان بستری در مراکز درمانی و نیاز مبرم بیمارستان‌های سطح استان به این اقلام به صورت امانی و با درخواست دانشگاه‌های علوم پزشکی در اختیار مراکز متقاضی قرار گرفته است.

این مقام مسئول ادامه داد: این تجهیزات، تعداد ۱۰ دستگاه بای پپ هم جهت استفاده در بخش‌های مراقبت ویژه بیماری‌های حاد تنفسی بیمارستان‌ها از محل این بانک‌ها تامین و در اختیار مراکز درمانی گذاشته شده است.

او گفت: جمعیت هلال احمر از ابتدای شیوع این ویروس در خوزستان کوشیده است از تمام ظرفیت‌های موجود در این مجموعه مردم نهاد برای ارائه خدمات به مردم استان و تسکین آلام دردمندان درگیر و یا متأثر از ویروس کرونا استفاده نماید تا با همکاری و همدلی همگانی از این بحران نیز به سلامت عبور کنیم.