اختصاص ۶۰ درصد تخت‌های بیمارستانی خوزستان به بیماران کروناییبه گزارش راه بهارستان،دکتر فرهاد ابول نژادیان روز یکشنبه در گفت و گو با شبکه استانی سیمای خوزستان بیان کرد:هم اکنون حدود سه هزار بیمار کرونایی بستری در خوزستان داریم و بار مراجعه به مراکز درمانی در استان بین ۹ تا ۱۰ هزار نفر در روز است.

وی افزود: تعداد بیماران در انتظار تخت تقریبا روزانه حدود ۲۰۰ نفر است که به روش‌های مختلفی سعی کردیم این کمبود را جبران کنیم به عنوان مثال کتابخانه و نمازخانه بیمارستان نفت را به محل بستری بیماران تبدیل کردیم و یا اتاق ریکاوری بیمارستانی محلی برای بستری بیماران شده و در راهروهای برخی از بیمارستان‌ها تخت مستقر کردیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به تجهیز بیمارستان قدیم طالقانی اهواز برای پذیرش بیماران کرونایی گفت: کار آماده سازی این مرکز بیمارستانی را از چند روز گذشته آغاز کردیم همچنین با دستور رییس جمهوری قرار شد ظرف ۲ و سه روز آینده تجهیزات کاملی در اختیارمان قرار دهند تا بتوانیم در این بیمارستان، ۱۰۰ تخت بستری با کمک هلال احمر و بهداری جنوب غرب سپاه ایجاد کنیم.

وی به مراجعه بیش از حد مردم به مراکز بهداشتی و درمانی خوزستان اشاره کرد و افزود: در خوزستان پنج هزار و ۶۲۰ تخت بیمار بستری داریم که حدود ۶۰ درصد آن در اختیار کرونا بوده و بقیه تخت ها به سایر بیماران، تصادف‌ها، جراحی ها و زاد و ولد اختصاص یافته است.

ابول نژادیان ادامه داد: تاکنون هیچ بیماری را در خوزستان به دلیل نداشتن تخت از بیمارستان مرخص نکردیم و در هر شرایطی حتی با برانکارد به بیمار خدمات رسانی کردیم.
وی افزود: کپسول‌های اکسیژن را در بیمارستان‌ها دپو کردیم تا کمبود اکسیژن سازها را جبران کنیم. با توجه به کارخانه تولید اکسیژن در خوزستان در این مدت، ۲ تا سه دستگاه اکسیژن ساز به بیشتر بیمارستان‌های استان اضافه شده و همواره در تلاش هستیم که کمبودها را تا حدودی جبران کنیم.

اکنون ۲۰ شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز، سه شهرستان نارنجی و چهار شهرستان زرد کرونایی هستند.