دریافت برنامه عملیاتی از پنج گزینه شورا برای تصدی شهرداری اهواز

سیاوش محمودی اظهار کرد: با توجه به آیین‌نامه هیات وزیران در ۲۵ آذرماه سال ۹۷ و ماده ۸۲ قانون تشکیلات و وظایف شورای شهر، شوراهای شهر موظف هستند پس از یک ماه از تشکیل، شهردار را بر اساس ضوابط انتخاب کنند.

به گزارش راه بهارستان، وی با بیان اینکه ۱۴ شهریورماه آخرین مهلت انتخاب شهردار اهواز است، افزود: به محض آغاز فعالیت شورا، موضوع انتخاب شهردار اهواز به عنوان اولویت اول در دستور کار قرار گرفت.

رئیس شورای شهر اهواز با اشاره به معیارهای انتخاب شهردار اهواز گفت: شهرداری که بتواند اهواز را از این بحران‌ها رها کند، مد نظر قرار دادیم. شهرهای بالای یک میلیون نفر باید شهردار دارای سابقه ۹ سال مدیریت ارشد باشند بنابراین تجارب شغلی مرتبط با شهرداری نیز یکی از ملاک‌های شهردار آینده اهواز است. در دوره‌های مختلف افرادی به عنوان شهردار اهواز انتخاب شدند که چنین تجاربی نداشتند و نمی‌توانستند نسبت به تامین منابع و هزینه اقدام کنند و شهر را به نقطه مطلوب برسانند.

وی تصریح کرد: داشتن برنامه عملیاتی متناسب با مشکلات اهواز نیز یکی دیگر از معیارها است. امروز با کار عادی و روزمرگی نمی‌توانیم مسائل اهواز را حل کنیم و مقام معظم رهبری نیز فرمودند راه حل مشکلات، انجام کار انقلابی و جهادی است که این موضوع را نیز مد نظر قرار دادیم.

محمودی افزود: داشتن رویکرد اقتصادی و توانایی تامین منابع مالی، شفافیت و فسادستیزی و کادرسازی در شهرداری به عنوان نیروسازی منابع انسانی نیز باید رویکردهای شهردار اهواز باشند بنابراین در این راستا فراخوانی منتشر شد و به همه اعلام کردیم چنین افرادی را به ما معرفی کنند.

وی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، گفت: در این خصوص ۴۰ گزینه بررسی شدند که ۱۵ گزینه حائز شرایط بودند و با آن‌ها مذاکره کردیم و در نهایت پنج نفر برنامه عملیاتی خود را ارائه دادند.

منبع:ایسنا