مدیرعامل شرکت پتروشیمی شهید تندگویان گفت: در سال «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها»، برای نخستین بار در صنعت پتروشیمی، به همت متخصصان ایرانی، سیستم کنترل کارخانه «پت یک» پتروشیمی شهیدتندگویان که پیش‌تر انحصار تکنولوژی آن در اختیار شرکت «امرسون» آمریکا بود، به روزرسانی شد.
انحصار آمریکایی‌ها در صنعت پتروشیمی شکست
سیدرضا قاسمی شهری افزود: این عملیات در کمترین زمان و بدون توقف واحد‌های تولید با موفقیت اجرایی شد.

وی گفت: این سیستم که متعلق به شرکت آمریکایی «امرسون» بود با توجه به همکاری نکردن شرکت سازنده و شرکت‌های تولیدکننده محصولات کنترل و اندازه گیری و همچنین قدیمی بودن آن در پایین‌ترین سطح کارآیی قرار داشت و اشکالات اساسی به ویژه در کمیت و کیفیت تولید ایجاد می‌کرد که به همت متخصصان و کارشناسان داخلی به روز رسانی شد.

قاسمی شهری گفت: با توجه به تعهدات پتروشیمی شهید تندگویان و نقش حیاتی و مهم تولیدات آن در صنایع مختلف کشور، عملا توقف کلیه واحد‌ها برای اجرای این برنامه ممکن نبود.

وی افزود: بنابراین این عملیات بدون توقف واحدهای تولیدی این مجموعه انجام شد.

 

مدیرعامل پتروشیمی شهید تندگویان گفت: به روزرسانی سیستم کنترل تولید در این مجتمع پتروشیمی علاوه بر رفع توقفات ناخواسته و مشکلات دیگر سیستم قدیمی، مزایای متعددی ازجمله افزایش قدرت کنترل و پایش فرآیند، افزایش کمی و کیفی تولیدات، سهولت تهیه قطعات و وسایل به دلیل داخلی بودن آن‌ها را برای مجتمع به ارمغان آورده است.

 

متخصصان پتروشیمی شهیدتندگویان پیش از این نیز موفق به بومی سازی قطعات و تجهیزات دیگر این زنجیره پلی اتیلن ترفتالات به منظور حفظ و تداوم کمی و کیفی تولید، حمایت از شرکت‌های تولید داخل و خودکفایی کشور وقطع وابستگی به خارج کشور شده اند.

از جمله آنها می‌توان طراحی، ساخت و تعمیرات تجهیزات کمپرسور تأمین ‏هوای اکسیداسیون، ساخت کیبورد صنعتی دستگاه نساجی، طراحی، ساخت و نصب فیلتر دوار تحت خلا اشاره کرد.