معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی آبادان با اشاره به مرگ و میر بیماران کرونا در این منطقه گفت: اکنون در شرایط جنگی قرار داریم و تنها بوی باروت استشمام نمی‌شود و رنگ خون دیده نمی‌شود.

دکتر مهدی کریمی ، اظهار کرد: همچنان روند ابتلا به بیماری، بستری و فوتی‌ها در جنوب غرب خوزستان افزایشی است و ظرفیت بیمارستان‌ها تکمیل است.

وی گفت: با وجود تامین نشدن نیرو، به صورت مستمر در حال راه‌اندازی بخش‌های جدید برای پذیرش بیماران کرونا هستیم. با توجه به اینکه در تامین نیرو به ما کمک نکردند، در مصلای آبادان و مسجد جامع خرمشهر بیماران تنها به صورت سرپایی پذیرش می‌شوند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی آبادان با اشاره به کمبود اکسیژن در این منطقه افزود: با افزایش دما و رطوبت هوا، مجددا کمبود اکسیژن دامن‌گیر ما شده است. در این شرایط دمایی بالا، دستگاه‌های اکسیژن‌ساز خراب می‌شوند و حتی فرآیند تولید اکسیژن مختل می‌شود و دچار کمبود اکسیژن می‌شویم.

وی گفت: همچنان با کمبود و خستگی نیرو مواجه هستیم؛ اکنون در شرایط جنگی قرار داریم و تنها بوی باروت استشمام نمی‌شود و رنگ خون دیده نمی‌شود. میزان مرگ و میر این اپیدمی با جنگ تفاوتی ندارد.

کریمی افزود: در حال حاضر بیش از ظرفیت، از نیروهای کادر درمانی استفاده می‌شود و به آن‌ها ظلم شده است. اگر این نیروها در حال ادامه ارائه خدمات هستند، جهادی کار می‌کنند.