هوشنگ شرفی رئیس اداره دامپزشکی مسجدسلیمان گفت: به منظور طرح تشدید نظارت‌های بهداشتی در شهرستان، تیم‌های نظارت بهداشتی این اداره موفق شدند ۳ لاشه گوسفند که به صورت غیرمجاز ذبح شده بودند را کشف و ضبط کنند.

او با بیان اینکه قصاب متخلف در مکانی خارج از کشتارگاه دام‌ها و بدون رعایت قوانین و مقررات بهداشتی اقدام به کشتار غیربهداشتی دام می‌کرد و سپس با ضرب مهر جعلی آن‌ها را به فروش می‌رساند، افزود: با کسب مجوز قضایی، قصابی پلمب و فرد متخلف به مراجع قضایی معرفی شد.

شرفی با اشاره به اینکه کشتار غیرمجاز دام مخاطرات زیادی از جمله؛ بهداشتی و زیستی، محیطی، مخاطرات ناشی از بحث‌های اجتماعی و روانی و رعایت نکردن مسائل شرعی به دنبال دارد، اظهار داشت: چنین اقداماتی به شیوع بیماری‌هایی از قبیل تب‌کریمه‌کنگو منجر می‌شود، این در حالی است که دامی که در کشتارگاه ذبح می‌گردد همه ضایعات آن به صورت بهداشتی دفع شده و دام به لحاظ سالم و یا غیرسالم بودن مورد معاینه قرار می‌گیرد.

رئیس اداره دامپزشکی مسجدسلیمان در پایان تاکید کرد: شهروندان هنگام خرید گوشت از قصابی‌ها، علاوه بر مشاهده مهر آبی رنگ ضرب شده بر روی لاشه، به برچسب روی لاشه نیز توجه ویژه داشته باشند و هر گونه تخلف را به این اداره گزارش دهند تا در اسرع وقت برخورد قانونی با متخلفان صورت گیرد.