دکتر حانیه راجی ، فوق تخصص ریه و عضو هیات علمی دانشگاه جندی شاپور اهواز اظهار داشت : :  افرادی هستند که به دلیل ابتلا به کرونا نمی‌توانند در زمان مقرر واکسن تزریق کنند.

راجی تصریح کرد  : مبتلایان کرونا چنانچه تاکنون  واکسنی را دریافت نکرده اند، پس از بهبودی و برطرف شدن علائم می توانند  نسبت به تزریق دز اول واکسن اقدام کنند .

وی افزود : افرادی هم که دز اول را دریافت کرده اند و در فاصله تزریق بین دز اول و دوم به کرونا مبتلا شده اند باید صبر کنند و با گذشت ۲ تا ۳ هفته  پس از بهبودی  می توانند نسبت به تزریق دز دوم واکسن کرونا اقدام کنند.

این متخصص ریه، طولانی شدن فاصله بین دز اول و دز دوم واکسن (در مبتلایان بین دو دُز واکسن)، را نگران کننده ندانست و گفت: آنتی بادی ایجاد شده در بدن بهبود یافته‌ها حداقل  حدود ۱ تا ۳ ماه آنان را از ابتلای مجدد ایمن می‌کند.

عضو هیات علمی دانشگاه جندی شاپور اهواز  عنوان کرد : امکان عفونت مکرر در این فاصله زمانی به ندرت اتفاق می افتد ، هر چند که دیده شده است .

وی در پایان یادآور شد : بهترین نوع واکسن ، در دسترس ترین نوع آن است و افراد به خاطر دستیابی به یک برند خاص واکسیناسیون را به تاخیر نیاندازند .