معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان خوزستان خواستار توجه بیشتر دستگاه های اجرایی به مناطق کم برخوردار شد و گفت: عملکرد نظام اسلامی قابل تقدیر است و خدمات فراوانی به برکت انقلاب اسلامی در کشور اسلامی انجام شده است اما متاسفانه مناطق کم برخوردار و بافت های فرسوده و حاشیه نشین نیز وجود دارند که باید با درایت و مدیریت جهادی مشکلات این مناطق نیز برطرف شود.
حجت الاسلام و المسلمین عبدالحمید امانت بهبهانی در کارگروه پیشگیری از گسترش مناطق حاشیه نشین و بافت های فرسوده، اظهار کرد: مشکلات استان بر کسی پوشیده نیست و به طور مثال تعدادی روستا هنوز از آب آشامیدنی مناسب برخوردار نیستند که باید در این خصوص اقدامات اساسی صورت گیرد.
وی ادامه داد: باتوجه به نعمت های خدادادی موجود در خوزستان، مشکلات موجود زیبنده استان و مسئولان نیست و نباید گذاشت مشکلات به بحران تبدیل شود.
حجت الاسلام و المسلمین امانت بهبهانی گفت: مسائل عمرانی و شهرسازی، کمبود ابزار فرهنگی و نگاه تبعیض آمیز در اختصاص امکانات به مناطق مختلف، از جمله مشکلاتی است که بافت های فرسوده و حاشیه نشین را تهدید می کند.
حجت الاسلام و المسلمین امانت بهبهانی بر ضرورت ترسیم نقشه توسعه در استان تاکید کرد و گفت: از شهرداری اهواز می خواهیم که نسبت به تکمیل کمربند سبز اقدام کند و دفاتر تسهیل گری نیز گروه های صلح و سازش محله را به منظور کاهش اختلافات در مناطق راه اندازی کنند.
در ادامه این جلسه، اعضای کارگروه به بیان دیدگاه ها و نظرات خود پرداختند و مواردی به تصویب اعضاء رسید.