رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: دفاع مقدس فرهنگی غنی است که نهادینه‌ سازی و ترویج آن تأثيرات شگرفي بر حفظ و بالندگي جامعه دارد و نباید اجازه داد این فرهنگ مغفول واقع شود.
حجت الاسلام والمسلمین صادق مرادی در جلسه برنامه ریزی برگزاری برنامه های هفته دفاع مقدس دادگستری استان و بسیج حقوقدانان، اظهار کرد: در موضوع ترویج فرهنگ دفاع مقدس، توجه به الگوسازی مناسب از شهدا و ایثارگران متناسب با نيازهای کنوني جامعه و مخاطب پسندی آثار، اهميت بسيار زیادی دارد.
وی طراحي و ارائه ابتکارات نو و مطلوب برای ترویج فرهنگ دفاع مقدس را بسیار مؤثر دانست و افزود: استفاده از فناوری های روز و فضای مجازی و همچنین طراحي و توليد آثار فاخر نظير فيلم، کتاب، موشن گرافی و غیره در عرصه حفظ، ترویج، توسعه و گسترش فرهنگ غني و ارزشمند دفاع مقدس با برنامه ریزی دقیق و عملیاتی کردن آن می تواند اثر بخشی فراوانی داشته باشد.
وی بر تشکیل کارگروه بزرگداشت هفته دفاع مقدس در دادگستری تاکید کرد و بیان داشت: برای گرامیداشت یاد شهیدان و ایثارگران و ازخودگذشتگی های هشت سال دفاع مقدس، این کارگروه باید به شناسایی شهدا، جانبازان، ایثارگران، بزرگان حقوقی و بسیجیان دستگاه قضایی اقدام کند و در هفته دفاع مقدس و برنامه های ملی و مذهبی از آنان تجلیل کند.
حجت الاسلام و المسلمین مرادی با اشاره به استفاده از ظرفیت سازمان بسیج حقوقدانان در ارائه مشاوره به زندانیان، گفت: بسیج حقوقدانان ظرفیت بسیار ارزشمندی است که می توان در هفته دفاع مقدس و دیگر روزها در جهت مشاوره حقوقی به مددجویان زندان های استان از آن استفاده کرد و این یکی از راهکارهای مناسب برای کاهش جمعیت کیفری است.
وی در ادامه بر تعامل و همکاری معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی و پایگاه بسیج دادگستری استان و سازمان های تابعه با سازمان بسیج حقوقدانان در جهت هرچه باشکوه برگزار کردن برنامه های هفته دفاع مقدس تاکید کرد و افزود: اجرای برنامه های هفته دفاع مقدس به خصوص برگزاری یادواره شهدای بسیج حقوقدانان و دستگاه قضایی استان و سازمان های تابعه باید با تلاش مضاعف باشکوه تر برگزار شود.
در این جلسه حاضرین پیرامون برگزاری با شکوه برنامه های هفته دفاع مقدس به بیان دیدگاه ها، نظرات و پیشنهادات خود پرداختند