سرپرست شهرداری اهواز گفت: تشویق پرسنلی که در درآمد زایی شهرداری موفق عمل می کنند و ایجاد یک سیستم درآمد زای درونی، راه حل، حل مشکلات اعتباری و توسعه شهر است.
بعد از ظهر دوشنبه ۲۲ شهریور ماه جلسه کمیته درآمدی شهرداری که با حضور عالی پور سرپرست شهرداری اهواز، معاونین و مدیران شهرداری برگزار شد، آمار عملکرد درآمدی مناطق در ۱۷۰ روز گذشته مورد بررسی قرار گرفت تا عملکرد هر منطقه نسبت به بودجه مصوب آن مورد ارزیابی قرار گیرد.

همچنین در این نشست موضوع ثبت مطالبات شهرداری از دستگاه ها، سازمان ها و شرکت های دولتی که از جلسه قبل کمیته درآمد عنوان شده بود مورد ارزیابی و پایش قرار گرفت.

در جلسه درآمد امروز همچنین بندهای درآمدی معاونت شهرسازی مورد ارزیابی مجدد قرار گرفته و پس از آن طرح موضوع “تشویق محور شدن فعالیت کارمندان شهرداری” مورد بررسی قرار گرفت که در این خصوص سرپرست شهرداری اهواز با استقبال از این طرح، هدف آن را تشویق پرسنل برای وصول درآمدهای شهرداری و افزایش آن خواند.

عالی پور در این جلسه به اهمیت درآمد برای رشد شهرداری و شهر اشاره کرد و گفت: زمانی که به یک درآمد پایدار و رو به رشد دست یافتیم و مشکل زیرساخت های اصلی اهواز را حل کردیم، می توانیم ادعا کنیم که در مسیر پیشرفت مثل یک کلانشهر موفق قرار داریم.

وی اضافه کرد: باید این آرمان را در ذهن ها بپرورانیم که روزی با تکمیل کارهای عمرانی بتوانیم به فکر مراحل بعدی پیشرفت باشیم.

سرپرست شهرداری اهواز به امکانات و منابع قابل دستیابی اشاره کرد و گفت: در مقایسه با شهرهایی مثل یزد که یک شهر کویری است شهر اهواز سرشار از منابع است و فقط بایستی هر چیز سر جای خودش قرار گرفته و همچنین با استفاده از افراد برجسته و متخصص، دیدگاه ها را متحول کرد.

عالی پور ضمن اشاره به منابع بالقوه در استان و شهر به این نکته اشاره کرد که شهرهایی که فاقد منابع نفتی هستند بعضا در جایگاه بهتری از ما قرار دارند و باید دیدگاه ها و خط مشی ها را به گونه ای قرار داد که بتوان در شرایط سخت و بدون منابع و با اتکا به درآمد زایی درونی هم کار کرد.

وی ملاک موفقیت در حوزه مدیریت شهر را تغییر دیدگاه ها خواند و گفت: هر کس که بخواهد در جایگاه خود مفید باشد و دلسوزانه کار کند، نفرات اطراف خود را ملاک قرار نداده و در هرجایگاهی که باشد دلسوزانه کار می کند و این همان رمز موفقیت جوامع پیشرفته است.