معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان خوزستان بر ادامه طرح نماد (نظام مراقبت های اجتماعی از دانش آموزان) در این استان تاکید کرد و گفت: هدف ما در این معاونت خدمت رسانی در حوزه پیشگیری از آسیب های حوزه دانش آموزی است و برای این کار نیاز به اطلاعات دقیق داریم.
حجت الاسلام و المسلمین عبدالحمید امانت بهبهانی در جلسه شورای پیشگیری از آسیب های اجتماعی حوزه نماد، اظهار کرد: آسیب های اجتماعی متعددی متوجه دانش آموزان است و این آسیب ها در هر شهرستان متفاوت است. از این رو آموزش و پرورش باید آمار و اطلاعات کافی را در اختیار این معاونت قرار دهد تا برنامه های موثرتری تا در هر شهرستان یا منطقه تهیه و تدوین و به مرحله اجرا درآوریم.
وی ادامه داد: گسترش آموزش های رشد مدار در جهت پیشگیری از آسیب های اجتماعی، رفتارهای پرخطر و بزهکاری، ایجاد نظام شناسایی دانش آموزان آسیب پذیر و آسیب دیده و استقرار نظام ارجاع مناسب ارائه خدمات و حمایت به دانش آموزان از جملاه اهداف طرح نماد است که می تواند در بهبود سلامت جامعه دانش آموزان موثر باشد.
حجت الاسلام و المسلمین امانت بهبهانی گفت: با وجود آموزش های مجازی در دوران کرونا، در طرح نماد، امکان ارائه خدمات حمایتی و مشاوره ای وجود دارد اما برای تحقق این امر نیاز به همکاری آموزش و پرورش و سایر دستگاه های ذی ربط است.
در پایان این جلسه مصوب شد که دبیرخانه نماد در شهرستان های خوزستان به ریاست فرمانداری ها و دبیری آموزش و پرورش هر شهرستان و عضویت دستگاه های ائتلاف فعلی و همچنین با حضور یک مشاور و قاضی به انتخاب این معاونت، تشکیل شود و در مکانی که توسط آموزش و پرورش اختصاص می یابد، مشاورانی برای ارائه مشاوره به دانش آموزان و خانواده های آنان مستقر شوند.