فرمانده حوزه مقاومت بسیج شهید تندگویان برنامه‌های این حوزه را به مناسبت هفته دفاع مقدس تشریح کرد.

سرهنگ عباس ممبینی روز چهارشنبه(۳۱ شهریور ۱۴۰۰) در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: برگزاری  زیارت عاشورا در جوار مزار شهدای گمنام در روز نخست، گلباران مزار شهدای اهواز و دیدار با خانواده شهدا، پیشکسوتان و آزادگان در طول هفته از برنامه های این مناسبت است.

وی افزود: در طول هفته دفاع مقدس مراسمی برای تجلیل از پیشکسوتان صنعت نفت شامل رزمنده جانباز و آزاده برگزار می شود و از آنان تقدیر خواهد شد.

سرهنگ ممبینی بیان داشت: با توجه به تقارن هفته دفاع مقدس و اربعین حسینی در جوار مزار شهدای گمنام در شهرک نفت اهواز به مدت سه شب موکب برپا خواهد شد و برنامه های فرهنگی از جمله نمایشگاه عکس پیاده روی اربعین، نمایشگاه عکس دفاع مقدس و خاطره گویی به اجرا گذاشته می شود.

وی با اشاره به برنامه‌های این حوزه در زمینه محرومیت زدایی گفت: این حوزه با راهاندازی مرکز تجمیعی واکسیناسیون با همکاری بسیج پزشکی استان و دانشگاه علوم پزشکی اهواز در زمینه مبارزه با بیماری کرونا همکاری داشته است.

فرمانده حوزه مقاومت بسیج شهید تندگویان گفت: تجهیز و بازسازی یکی از بخش‌های بیمارستان شفای اهواز که هم اکنون در دست اجراست از دیگر اقدامات این حوزه در زمینه محرومیت زدایی است.

وی افزود: در هفته دفاع مقدس چند افتتاحیه داریم از جمله اینکه گروه‌های جهادی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون در ۲ روستای مجاور تاسیسات ۲ مدرسه و یک مسجد را احداث و آماده بازسازی کردند.

وی گفت: همچنین گروه‌های جهادی پایگاه مقاومت بسیج مجتمع آموزش و فنون اهواز یک مدرسه را در منطقه برومی بازسازی کردند که آماده افتتاح و تحویل به آموزش و پرورش است.

سرهنگ ممبینی ادامه داد: گروه های جهادی شرکت نفت و گاز کارون نیز یک مدرسه را در منطقه غیزانیه بازسازی و آماده افتتاح در هفته دفاع مقدس کردند.

وی اضافه کرد: همچنین این حوزه برنامه استعدادیابی و مشاوره فرزندان با عنوان دیده شو را از هم اکنون تا هفته بسیج در آذرماه اجرا خواهد کرد و کارشناسان برنامه به صورت وبینار به موضوعات مطرح شده خواهند پرداخت.

فرمانده حوزه مقاومت بسیج شهید تندگویان در ادامه به برگزاری مسابقات ورزشی در هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: به این مناسبت مسابقات دارت و تیراندازی سالنی برای برادران و خواهران بسیجی در اهواز برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین در این مدت مسابقات فرهنگی در بستر فضای مجازی ویژه دانش آموزان دختر و پسر صنعت نفت در اهواز برگزار می شود.

سرهنگ ممبینی گفت: توزیع ۱۰۰۰ بسته معیشتی، توزیع بسته معیشتی ویژه پرستاران و اجرای گروه سرود در مناطق مختلف اهواز و فضاسازی محیطی از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده برای هفته دفاع مقدس است.

شایان ذکر است، صنعت‌نفت ۳۶۵ شهید دفاع مقدس، چهار شهید مدافع حرم یک شهید تروریستی  تقدیم انقلاب و کشور کرده است.