دکتر شکرالله سلمان‌زاده سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار اظهار داشت:همه زائران هنگام بازگشت از سفر اربعین در مرز شلمچه با دستگاه‌های تب سنج لیزی تست می‌شوند و افرادیکه دارای تب بالا باشند با انتقال به محل در نظر گرفته شده ، فرآیند درمان روی آنها انجام می شود.

وی افزود: در صورت افزایش روند بازگشت زائران اربعین حسینی از مرز شلمچه این آمادگی وجود دارد تا تیم های غربالگری در این گذرگاه مرزی افزایش یابند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان با بیان اینکه امکانات پزشکی و بهداشتی لازم برای خدمات رسانی به زائران در مرز شلمچه وجود دارد از زائرانی که هرگونه علائم تنفسی یا گوارشی دارند خواست بری انجام آزمایش های لازم خود را به تیم‌های غربالگری مستقر در مرز شلمچه معرفی کنند.

وی با اعلم اینکه امکان گرفتن تست فوری کرونا از زائران اربعین حسینی در مرز شلمچه فراهم است اظهار داشت: از ورود زائرانی که تست کرونای آنها مثبت باشد جلوگیری خواهد شد و این افراد با وسیله نقلیه مخصوص به محل قرنطینه در نظر گرفته شده منتقل می شوند.

سلمان‌زاده گفت: به منظور رعایت دستورالعمل های بهداشتی ،تیم‌های بهداشتی کنترل و نظارت بر توزیع آب آشامیدنی و غذا از سوی موکب ها را در این گذرگاه مرزی بر عهده دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان افزود: پایگاه سلامت مادر و کودک، اورژانس مامایی، داروخانه، ایستگاه پرستاری و ایستگاههای تب سنجی از دیگر خدمات ارائه شده توسط دانشگاه علوم پزشکی آبادان در مرز شلمچه است.

مرز بین‌المللی شلمچه در ۱۵ کیلومتری غرب خرمشهر و ۲۰ کیلومتری بصره عراق قرار دارد.

امروز سه شنبه ششم مهرماه در عراق اربعین حسینی است.