نماینده مردم اهواز، کارون، باوی و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی گفت: برای ورود به صحنه ایثار ابتدا باید زمینه و امکانات را مهیا کرد و در این راه از تمام ظرفیت مجلس استفاده می‌کنیم تا یک آتش نشانی در شهر مردم اهواز داشته باشیم.

سید کریم حسینی نماینده مردم اهواز، کارون، باوی و حمیدیه در آیین رونمایی از ۷ خودرو آتش نشانی و گرامیداشت روز آتش نشان، اظهار کرد: ایثار و عشق به جانفشانی در ایران اسلامی در تمام ادوار با خصور ایثارگران به نام، به همه دنیا شناسانده شد و آتش نشانان در این میان جزو این ایثارگران هستند.

وی به فداکاری علی لندی نوجوان فداکار اشاره کرد و افزود: کسی که بتواند با آن سن کم در آن لحظه تصمیم به چنین فداکاری بگیرد می تواند الگویی برای همه مردم و مسئولین باشد و حضور آتش نشانان در تک تک اتفاقات این شهر پیرو همین صفت جانفشانی و فداکاری است.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: ما باید آتش نشانی داشته باشیم با تمام مولفه ها و تجهیزات استاندارد و برای ورود به صحنه ایثار ابتدا می بایست زمینه و امکانات آن را مهیا کرد، امکاناتی که در حد و شان مردم اهواز باشد.

حسینی بیان کرد: از ظرفیت مجلس شورای اسلامی با کمک سایر نمایندگان استان استفاده می کنیم تا سازمان یک آتش نشانی در حد کلانشهر اهواز داشته باشیم.

در ادامه این آیین مجتبی یوسفی نماینده مردم اهواز، کارون، باوی و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: افتخار آن را دارم که در مجموعه شهرداری اهواز خدمت کرده ام، مجموعه ای که آتش نشانی یکی از سازمان های زیر مجموعه آن است، مجموعه ای که به سختی کار کرده و با کم ترین دستمزدها و امکانات، کارهای بزرگ را انجام می دهد.

وی افزود: در این دوره در مجلس شورای اسلامی تلاش زیادی برای مجموعه شهرداری اهواز داشتیم که پیگیری تبدیل قرارد های پرسنل یکی از آن ها است، که در این راستا وزیر مکلف شده تا ظرف سه ما آینده آیین نامه اداری استخدامی شهرداری ها را برای تبدیل وضعیت پرسنل ارائه دهد.

یوسفی در پایان مقام آتش نشان را جایگاهی گرامی دانست و روز آتش نشانی و ایمنی را به تمام آتش نشانان تبریک گفت.

همچنین در پایان این مراسم از تعدادی از آتش نشانان تجلیل به عمل آمده و از طرح های آتش نشانی و همچنین یک کتاب آموزشی رونمایی به عمل آمد و در ادامه مراسم رونمایی از خودروهای آتش نشانی برگزار شد.