مدیرکل راهداری و حمل و  نقل جاده ای خوزستان گفت: هشت میلیون و ۱۷۱ هزار و ۶۰۰ تن کالای اساسی در ۶ ماهه نخست امسال از بندر امام خمینی (ره) جابجا شده است.

غلامعباس بهرامی نیا چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار اظهار داشت: این میزان جابجایی کالای اساسی از بندر امام خمینی(ره) نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۴.۳ درصد افزایش را نشان می دهد.

وی افزود: با توجه به تمهیدات اندیشیده شده از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و استفاده از توان و ظرفیت حمل و نقل استان و سایر استان ها، این میزان کالای اساسی توسط ۳۴۶ هزار و ۴۸۱ دستگاه کامیون جابجا شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲۸.۱ درصد افزایش را نشان می دهد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان بیان کرد: عمده کالاهای اساسی جابجا شده گندم، جو، ذرت، دانه‌های روغنی، نهاده‌های کشاورزی و دامی بوده که به سایر نقاط کشور حمل شده اند.

مجتمع بندری امام خمینی (ره) یکی از بنادر مهم کشور است که در جنوب استان خوزستان واقع است. این بندر با ۳۸ اسکله فعال به طول هفت کیلومتر بزرگترین بندر فعال ایران است.

اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان در بندر امام خمینی (ره) مستقر است.

بندرامام خمینی (ره) اکنون از قطب‌های مهم حمل و نقل است.این بندر در سال ۱۳۹۰ پس از تغییر رژیم حقوقی خود از یک بندر عادی به منطقه ویژه اقتصادی تبدیل شد و هم اکنون با ۱۱ هزار هکتار مساحت، بزرگترین منطقه ویژه اقتصادی کشور محسوب می‌شود.