رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: زیرساخت‌ها و امکانات در مرزهای تجاری خوزستان برای توسعه صادرات و فعالیت‌های اقتصادی ضعیف است.

امیر حسین نظری روز جمعه در نشستی با موضوع طرح آمایش سرزمین که با حضور دکتر تشکینی رییس مرکز مطالعات و پژوهش های بازرگانی وزارت صمت برگزار شد بیان کرد: اگر امکانات در مرزهای تجاری خوزستان تقویت شود شاهد افزایش صادرات و ارز آوری به استان و کشور خواهیم بود.

وی ادامه داد: در خوزستان ظرفیت های بسیار خوبی در بخش تولید و صادرات وجود دارد که اگر تقویت نشوند تاثیر زیادی در پیشبرد اهداف اقتصادی استان نخواهیم داشت.

نظری با بیان اینکه تجارت و صادرات، تولید را نجات می دهد گفت: یکی از راه های تجارت و صادرات مرزهای آبی است که متاسفانه در خوزستان زیرساخت ها و امکانات در بخش صادرات از این طریق ضعیف است.

وی با اشاره به مشکلات بر سر راه فعالیت معادن در خوزستان افزود: یکی از مشکلات عمده بر سر راه فعالیت معادن در خوزستان بحث جاده دسترسی است.

رییس سازمان صمت بیان کرد: برای ساخت جاده برای رونق فعالیت معادن در خوزستان نیاز به همکاری دستگاه های مربوطه است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خوزستان نیز در این نشست بیان کرد: اولویت فعالیت صنایع در خوزستان در بخش فولاد، نفت و صنایع فلزی است که ۵۰ درصد این فعالیت ها در اهواز انجام می‌شود.

اخلاق محمدیان ادامه داد: در خوزستان ظرفیت های بسیار خوبی در بحث تهیه نقشه آمایش سرزمین وجود دارد که اگر مدیریت شود بستر برای سرمایه گذاری در استان بسیار فراهم خواهد شد.

وی افزود: اولویت فعالیت صنایع در خوزستان در بخش صنایع شیمیایی و فلزی است که در بیشتر شهرستان های استان فعال است.

رییس مرکز مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت به منظور هماهنگی در خصوص طرح آمایش سرزمین در سازمان صمت استان حضور یافت.