جانشین فرمانده سپاه حضرت، ولی عصر (عج) خوزستان با بیان این‌که دشمن می‌داند که در حوزه جنگ سخت دیگر قادر به رویارویی با جمهوری اسلامی نیست و باید مسیر توطئه خود را عوض کند، گفت: آن چیزی که اکنون دشمن در دستور کار خود قرار داده، جنگ نرم است و یکی از حوزه‌هایی که در تیررس دشمن قرار گرفته است، حوزه دانش‌آموزی است.

جانشین فرمانده سپاه سردار نعمت‌الله باقری امروز (هشتم آبان‌ماه) در آیین غباررویی مزار شهدا به مناسبت آغاز هفته بسیج دانش آموزی، اظهارکرد: ما بیش از ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز در طول دفاع مقدس تقدیم کردیم تا خاک‌مان زنده بماند و دست اجنبی نیافتد، اما وقتی به شهدای دانش‌آموز نگاه می‌کنیم، شهدای شاخصی داریم؛ شهید فهمیده، خیام و… جز شهدای شاخص دانش‌آموزی هستند.

وی افزود: جنگ تمام شد و ما شهدای زیادی تقدیم کردیم، اما توطئه دشمن تمام شدنی نیست. ما فکر نکنیم که با تمام شدن هشت سال دفاع مقدس توطئه دشمن نیز تمام شده است. بلکه از پیش از پیروزی انقلاب اسلامی وجود داشته و تا الان نیز ادامه‌دار است. مقام معظم رهبری فرمودند تا زمانی‌که جمهوری اسلامی ایران است، دشمنان نظام وجود دارند. پس ما در این فکر نباشیم که یک روزی دولت‌های شرق و غرب دست از توطئه علیه ما برمی‌دارد.

جانشین فرمانده سپاه حضرت، ولی عصر (عج) خوزستان گفت: آن چیزی که الان دشمن در دستور کار خود قرار داده، جنگ نرم است. در جنگ نرم، دشمن می‌داند که در حوزه جنگ سخت دیگر قادر به رویارویی با جمهوری اسلامی نیست، بنابراین باید مسیر توطئه خود را عوض کند. اگر بخواهیم واضح بگوییم، بحث سند ۲۰۳۰ است که دشمن بتواند در حوزه‌های مختلف مانند آموزش و پرورش توطئه‌های خود را پیاده‌سازی کند. یکی از حوزه‌هایی که در تیررس دشمن قرار گرفته است، حوزه دانش آموزی است.

باقری ادامه داد: وقتی دشمن بخواهد در حوزه جنگ سخت اقدامی کند، با بمباران و موشک باران کردن‌ها نیروی خود را وارد کند. در حوزه نرم نیز دقیقا همین اقدام را در دستور خود قرار می‌دهد. آن‌ها فکر دانش‌آموز و دانشجو را به سمتی که می‌خواهد هدایت می‌کنند و بعد اقدامات خود را پیاده‌سازی خواهند کرد.

وی افزود: وقتی به اهداف هفده گانه‌ای که در سند ۲۰۳۰ وجود دارد نگاه می‌کنیم، چیزی را متوجه نمی‌شویم، اما وقتی هدف تفسیر شود، می‌بینیم که دشمن با زیرکی در حال پیاده‌سازی اهداف خود است. به طور مثال یکی از موضوعات این سند به صورتی بود که به آداب رسوم اسلامی ما نمی‌خورد.

جانشین فرمانده سپاه حضرت، ولی عصر (عج) خوزستان با بیان این‌که اکنون بسیج دانش‌آموزی به عنوان یک میعادگاهی برای دفاع از ارزش‌های انقلاب باید وارد کارزار شود، گفت: مسئولیت معلمان نیز مسئولیت سنگینی است.

وی با بیان این‌که بسیج دانش‌آموزی باید در حوزه آموزش به کارگیری و جذب، اقدامات ویژه‌ای انجام دهد، خاطرنشان کرد: امروز مجموعه بسیج ما وظیفه خطیر دارد. در مجموعه بسیج دانش‌آموزی استان، اقدامات بسیار شایسته‌ای در تامین مایحتاج دانش‌آموزی چه مادی و چه علمی انجام داده است. امروز جنگ، جنگ فرهنگی است؛ مجموعه بسیج دانش‌آموزی با کمک معلمان باید این جنگ را در دستور کار خود قرار دهد