رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: یکهزار و ۷۵۰ میلیارد ریال تسهیلات سرمایه ثابت به طرح های صنعتی توسعه ای بزرگ از محل طرح تام تخصیص داده شده است.

امیر حسین نظری بیان کرد: همچنین ۱۹۰ میلیارد ریال تسهیلات سرمایه ثابت برای طرح های صنعتی کوچک از محل رونق تولید تخصیص یافته است.

وی گفت: ۹۲۹مصوبه برای حل مشکلات واحدهای تولیدی از ابتدای امسال تا کنون در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان تصویب شده است که ۵۴۰ مصوبه اجرایی شده است

نظری اظهار داشت: از ابتدای امسال تا کنون در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان پرونده ۸۱۶ واحد تولیدی که دارای مشکل بودند مورد بررسی قرار گرفت که از این تعداد ۲۸۷ پرونده مربوط به کمیته مالی و اعطای تسهیلات، ۲۹۹ مصوبه مربوط به تعیین تکلیف بدهی معوقه بانک ها، ۱۵ مصوبه مربوط به امور مالیاتی، ۲۵ مصوبه تامین اجتماعی، ۱۲۷ مصوبه در بخش تامین انرژی و زیر ساخت و هفت مصوبه محیط زیست بوده است.

وی گفت: با همکاری و هم افزایی اعضای کاگروه، گامی در مسیر رفع مشکلات واحدهای صنعتی و مانع زدایی را از مسیر تولید برداریم و برای تحقق توصیه های رهبر معظم انقلاب اسلامی عملیاتی شوند.

رییس سازمان صمت بیان کرد: ایجاد زمینه برای تولید و اشتغال،محور برنامه های دولت برای تحقق اهداف نظام متمرکز است.

نظری ادامه داد: تقسیط مالیات واحدهای صنعتی بزرگ آسیب دیده از سیل و خشکسالی و صدور کارت بازرگانی برای شرکت گروه ملی فولاد ایران و استمهال بدهی تسهیلات و تامین اجتماعی شرکت کشت و صنعت هفت تپه از جمله کارهای بزرگ انجام شده در ستاد تسهیل خوزستان است.