“سید حمید صالحی” ضمن اعلام این خبر فوق گفت: برای حصول اطمینان از وضعیت هر سازه یا تاسیسات در حال بهره برداری، عملیات پایش و بازرسی از آن مورد نیاز است که یکی از این سازه ها، پل ورودی اصلی به نیروگاه می باشد که از مهم ترین و کارایی ترین پل های این مجموعه است.

صالحی افزود: در سد و نیروگاه کارون ۳، تعدادی پل بزرگ و کوچک وجود دارد که یکی از این پل ها، پل ورودی اصلی نیروگاه می باشد که با توجه به گذشت ۲۳ سال از زمان ساخت و بهره برداری از آن، نیاز به بازرسی فنی و تخصصی آن توسط شرکت طراح پل بود.

“سروش احمدی”، معاون پایداری سازه سد و نیروگاه کارون ۳ نیز در این خصوص گفت: پل ورودی اصلی نیروگاه بصورت صندوقه ای بتن پیش تنیده می باشد که در سال ۱۳۷۷ ساخته شده است و در طی این سالها کارشناسان عموماً با چشم و دوربین از قسمت هایی که قابل دسترسی بود،بازرسی های لازم را انجام میدادند که با توجه به گذشت زمان زیادی ، نیاز به بازرسی اساسی فنی و تخصصی بود.

وی افزود: عملیات بازرسی فنی و تخصصی ، توسط شرکت هگزا مشاور و طراح پل مذکور شامل: بازدید از فونداسیون پایه ها، کوله ها ی پل، نئوپرن ها، دریچه ها و داخل صندوقه های پل و همچنین انجام تست بارگذاری پل انجام گردید که خوشبختانه پس از بررس یهای لازم مشخص شد که پل در وضعیت مناسبی قرار دارد.