محمد آلاله با بیان اینکه سال مالی در زمینه بیمه و کشاورزی بر اساس سال زراعی است و هر سال از یکم مهر ماه آغاز می‌شود و تا ۳۱ شهریور ماه سال بعد ادامه دارد و هم اکنون در سال زراعی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ قرار داریم، گفت: در حال حاضر بیمه اراضی کشاورزی در سطح استان در حال انجام است.

وی درخصوص پرداخت خسارت‌های خشکسالی به اراضی کشاورزی سال زراعی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ ابیان داشت: بسیاری از خسارت‌ها تعیین تکلیف شده اند، البته مجوز‌های پرداخت خسارت باغات که حدود ۲۹۰ میلیارد تومان است، دریافت شده که پس ورود به سامانه بیمه و طی کردن مراحل مربوطه، در مرحله پرداخت قرار می‌گیرند.

آلاله میزان خسارت‌های سال زراعی گذشته را بالغ بر یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و اظهار داشت: از این میزان خسارت، ۲۹۰ میلیارد تومان مربوط به باغات و نخیلات بوده و روند قانونی پرداخت آن در حال انجام است و یک هزار میلیارد تومان پرداخت شده و ۳۱۰ میلیارد تومان دیگر در صورت تامین اعتبارات از سوی دولت و سازمان برنامه و بودجه پرداخت خواهد شد.

مدیر گروه خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی خوزستان با درخواست از سازمان و برنامه و بودجه کشور نسبت به عملی کردن تعهدات خود نسبت به تخصیص اعتبارات بیان کرد: مراحل قانونی پرداخت خسارت‌ها انجام شده و بلافاصله پس از تامین بودجه، بدهی کشاورزان پرداخت می‌شود.