سردار کریم پور از فرماندهان ارشد هشت سال دفاع مقدس در این آیین گفت: بسیجی باید در راه خدا کار کند و ما اگر بسیجی هستیم نباید از کارهای صادقانه برای مردم جهت رضایت خدا وند خسته شویم.

وی افزود: روزی بسیجیان در حضور امام شعار دادند” “ما همه سرباز توییم خمینی” اما امام رحمه الله علیه فرمودند: ” نه من سرباز شما هستم و نه شماها سرباز من، ما همه سرباز خداییم و برای خدا کار می کنیم.

فرمانده گردان سلمان لشکر هفت ولیعصر خوزستان درهشت سال دفاع مقدس، تاکید کرد : زمانی که بسیجی کار می کند ادعایی ندارد، اگر تشویقش کردند مغرور نمی شود، اگر تشویقش نکردند و حقش را ندادند علیه اسلام ونظام و سازمان خود قیام نمی کند، همان گونه که حضرت علی (ع) برای وحدت ۲۵ سال خانه نشین شد.
در بخش دیگر این آیین،دکتر ناصر سودانی نماینده سابق مجلس شورای اسلامی ورییس دانشگاه امیرالمومنین اهواز نیز با بیان اینکه بسیج برای انقلاب مایه تداوم و پایداری نظام است، گفت: از آنجایی که حضرت امام خمینی “رحمه الله علیه” با قران مانوس بود لذا این الهام را از قرآن گرفتند و فرمودند: ” بسیج شجره طیبه است” و امروز اگر ایران در منطقه صاحب قدرت، منزلت و جایگاه است بدون شک یکی از آثارش در کنار فرماندهی و رهبری انقلاب، وجود بسیج است.

سودانی، سردار دلها سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی را نماد بسیجی حقیقی عنوان کرد و افزود: این سردار رشید اسلام، بسیج را در افغانستان، پاکستان، سوریه، لبنان، یمن، عراق، نیجریه، و بیخ گوش کاخ سفید ایجاد کرد؛ حیدریون، زینبیون، فاطمیون، انصارالله ، حزب الله، الحشد الشعبی، این ها هنر یک بسیجی پیرو مکتب امام خمینی( ره) است.

همچنین مهندس قربانی زاده، قائم مقام شرکت توزیع نیروی برق خوزستان در این نشست، با بیان این که تبیین تفکر بسیجی، ارزش‌ها، فرهنگ دوران دفاع مقدس و دلاوری های بسیج مردان غیور بیش از پیش در جامعه اهمیت دارد و هفته بسیج بهترین فرصت یادآوری رشادت و جانفشانی  شهدا وایثارگران است، گفت: پر واضح است که نقش بسیج در رخدادهای مختلفی همچون محرومیت زدایی، عمران و آبادانی، کمک و مساعدت به مردم در بلایای طبیعی همچون سیل و زلزله و امروز اهتمام جدی در مبارزه‌ با کرونا، کم نظیر، بی بدیل و شایسته تقدیر است.

این آیین با حضور معاونین و مدیران  شرکت توزیع نیروی برق خوزستان برگزار شد که در پایان، از بسیجیان نمونه حوزه ستادی این شرکت با اهدا لوح تقدیر مورد تجلیل قرار گرفتند.