علیرضا مرغایی زاده معاون شهرسازی و معماری شهرداری اهواز گفت: شهرداری اهواز با هدف بهره مندی از نظرات نخبگان در موضوع ارتقای وضعیت نماسازی از لحاظ زیبایی، فرهنگی، جغرافیایی و سایر آیتم‌های مرتبط و رفع نواقص قبلی، بروز رسانی این چک لیست را در قالب پروژه پژوهشی چک لیست بررسی و تایید نما‌های بنا‌های شهر اهواز به دانشگاه شهید چمران واگذار کرد.

او با بیان اینکه یکی از موارد مهم در ساختمان سازی مساله نظارت بر نمای ساختمان است که براساس چک لیستی با این عنوان، در مرحله تهیه نقشه و اجرا صورت می‌گیرد، افزود: کار بررسی پروژه در کمیته نمای شهرداری در حال انجام است و بزودی به اتمام می‌رسد.

مرغایی زاده تصریح کرد: اعضای کمیته نمای ساختمان‌های شهری اهواز متشکل از بیداری،مدیر اداره طراحی شهری و معماری- و شاه حسینی، رییس اداره کنترل و نظارت برنما‌های شهری-به عنوان نمایندگان معاونت شهرسازی و معماری، فرجی رییس گروه مطالعات و پژوهش شهرداری، نمایندگان دانشگاه شهید چمران و مجتهدزاده به عنوان داور پژوهشی، مشغول ارزیابی و اصلاحات چک لیست هستند.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری اهواز گفت: پس از تصویب نهایی این پروژه، چک لیست بررسی و تایید نما‌های بنا‌های سطح شهر اهواز جهت نظارت به سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان و مناطق هشتگانه شهرداری ابلاغ می‌شود.