در جلسه شورای سیاستگذاری نمایشگاه صنعت نفت و حفاری بر حمایت از شركت‌های دانش‌بنیان منطقه‌ای برای ورود آنها به بازارهای فرامنطقه‌ای تاكید شد.

مدیرعامل شركت ملی مناطق نفتخیز جنوب روز سه­‌شنبه (۹ آذرماه ۱۴۰۰) در جلسه شورای سیاستگذاری نمایشگاه صنعت نفت و حفاری گفت: نمایشگاه امسال یك فرصت طلایی برای ارائه توانمندی­‌ها و ظرفیت‌­های شركت ملی مناطق نفتخیز جنوب و ملی حفاری است.

مهندس علیرضا دانشی با بیان ضرورت حركت در جهت رشد و توسعه سازندگان داخلی و ورود آنها به بازارهای فرامنطقه‌ای افزود: در این نمایشگاه علاوه بر گروه‌های كالایی، حوزه ابزار دقیق را باید به عنوان یك اولویت مدنظر قرار دهیم و سازندگان داخلی را برای ورود به این عرصه تشویق كنیم.

وی صدور خدمات فنی- مهندسی را یكی دیگر از محورهای مهم نمایشگاه امسال دانست و اظهار داشت: برای تحقق این امر باید محصولات خودمان را به ویژه در حوزه تعمیرات، خدمات فنی چاه­‌ها و طراحی و مهندسی عرضه كنیم و به سمت تبدیل شدن به یك بنگاه اقتصادی گام برداریم.

مدیر تداركات و امور كالا شركت ملی مناطق نفتخیز جنوب نیز در این نشست با اشاره به اینكه در نمایشگاه‌­های صنعت نفت و حفاری تعامل مثبتی برای تبیین مسائل و مشكلات مابین سازندگان و مصرف­‌كنندگان شكل می­‌گیرد گفت: در نمایشگاه امسال شاهد حضور اكثر سازندگان توانمند و بومی استان خوزستان خواهیم بود و بنا داریم برای ساخت اقلام فاقد نمونه، از شركت­‌های دانش بنیان حمایت و استفاده كنیم.

مهندس سعید امینی زاده افزود: باتوجه به اینكه بخشی از تعمیرات اساسی ماشین آلات دوار به پیمانكاران سپرده می‌­شود یكی دیگر از مواردی كه بهتر است در نمایشگاه امسال روی آن تمركز شود ایجاد كنسرسیوم­‌هایی متشكل از شركت­‌های خدماتی و سازندگان است تا روند شركت در مناقصات مناطق نفتخیز جنوب برای آنها تسهیل شود.

مدیر امور فنی شركت ملی مناطق نفتخیز جنوب نیز اظهار داشت: اگر قصد داریم در ساخت داخل رو به جلو حركت كنیم باید قبل از برگزاری نمایشگاه نیازهای خود در حوزه كالاهای پرمصرف تحت الارضی و استراتژیك را شناسایی كنیم و آنها را در اختیار سازندگان بار اول و با استعداد ویژه قرار داده و طرح‌­های مختلف ساخت تجهیزات را از دانشگاه­‌ها، صنایع و سازندگان برتر احصاء كنیم.

مهندس صادق فتح الهی ادامه داد: با دعوت از فعالان حوزه نفت و گاز سایركشورها در نمایشگاه امسال می توان در زمینه ساخت و مباحث صدور خدمات فنی – مهندسی به نتایج مطلوب­‌تری برسیم.

در این نشست بر پررنگ‌­تر شدن مباحث پژوهش و فناوری، ایمنی و محیط زیست، تولید و امور فنی و همچنین استفاده از ظرفیت ارتباطی كانون بسیج مهندسین در نمایشگاه تأكید شد.

شایان ذكر است روسای روابط عمومی شركت ملی مناطق نفتخیز جنوب و ملی حفاری گزارشی از اقدامات انجام شده و چگونگی برگزاری نمایشگاه صنعت نفت و حفاری در سال­‌های گذشته و امسال را ارائه دادند و سایر حاضرین در جلسه به بیان دیدگاه­‌ها و نظرات خود پرداختند.