رئیس کل دادگستری خوزستان در این مراسم اظهار داشت: قوانین در حال به روز شدن هستند و قضات باید خود را به علم روز مسلح کنند.
حجت‌الاسلام والمسلمین صادق مرادی گفت: کثرت کار ممکن است موجب کاهش دقت شود و قضات باید در اعمال مجازات ها دقت کافی را داشته باشند.
حجت‌الاسلام والمسلمین مرادی افزود: توجه به امر مصالحه و دعوت به سازش از اموری است که باید مورد توجه قضات قرار بگیرد.
وی گفت: قضات باید ضمن افزایش علم و تسلط به قوانین، مشورت با قضات باتجربه، نزدیکی و توکل به خداوند و توسل به ائمه اطهار(ع)، عمل به وظایف بر اساس اختیارات قانونی، داشتن حسن خلق، صلابت و عدم نفوذ پذیری در کار خود، از عصبانیت و برخورد نامناسب و عدم توجه به ادله اصحاب پرونده پرهیز کنند.
در ادامه این نشست رئیس حوزه معاونت منابع انسانی قوه قضائیه ضمن توصیه هایی به قضات جوان، اظهار داشت: در قضاوت، اولین صفت عالم بودن است و تحقق این امر نیاز به مطالعه مداوم دارد.
حجت‌الاسلام والمسلمین سعید سعدی گفت: قضات جوان نباید از اساتید خود دور بمانند و باید کماکان از علم آنان و تجربه قضات باتجربه‌تر بهره مند شوند.
وی ادامه داد: اگر بخواهیم در تراز انقلاب اسلامی که پایه‌اش تفکر ناب مکتب شیعه است، قضاوت کنیم باید روش امیرالمونین حضرت علی (ع) را الگوی خود قرار دهیم.
حجت‌الاسلام والمسلمین سعدی گفت: برای آن بزرگوار انجام وظیفه در اولویت امور بود.
وی تصریح کرد: قاطعیت در کار، حرکت در مسیر الهی و سنجیده عمل کردن از دیگر صفات قاضی است که باید به آن ها توجه شود.
معاون منابع انسانی دادگستری استان خوزستان نیز با ارائه گزارشی از دوره برگزار شده، گفت: این دوره آموزشی با ۳۱ کارآموز شروع شد و امروز ۱۶ نفر از آنان تحلیف می شوند.
حجت‌الاسلام والمسلمین سید مصطفی طباطبایی ادامه داد: دستگاه قضایی کشور با توجه به شرایط استان خوزستان، ۲۸ نفر از کارآموزان را برای خدمت در استان خوزستان اختصاص دادند که جای تقدیر دارد.
وی افزود: سایر کارآموزان نیز با شرکت در امتحان نهایی به جمع قضات استان می پیوندند.
حجت‌الاسلام والمسلمین طباطبایی تصریح کرد: دادسراهای استان خوزستان با کمبود شدید نیرو روبروست که امیدواریم با شروع کار جهادی قضات جوان در استان، شاهد تحولی در دادگستری استان باشیم.
حجت‌الاسلام والمسلمین طباطبایی گفت: این دوره شامل ۶۰۰ ساعت آموزشی، دو ماه کارآموزی عملی، دوره های آموزشی و پودمان های متعدد با حضور اساتید برجسته قوه قضائیه بود.
وی اظهار داشت: طی سال های اخیر به رغم مشکلات ناشی از شیوع بیماری کرونا، برگزاری دوره های آموزشی به تاخیر نیفتاده است و روز شنبه دوره هفتم کارآموزی آغاز می شود.
در پایان ضمن برگزاری مراسم تحلیف کارآموزان قضایی از نفرات برتر این دوره آموزشی نیز تقدیر شد.