با حضور مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت در اهواز، بر ارائه خدمات درمانی مطلوب‌تر به کارکنان و تلاش برای کسب رضایت بیشتر آنان، تأکید شد.

در این نشست که روز پنجشنبه (۱۹ آذرماه ۱۴۰۰) در سالن جلسات بیمارستان بزرگ نفت اهواز برگزار شد، مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت رضایت کارکنان را اولویت این سازمان دانست و گفت: با موافقت مهندس اوجی وزیر نفت، کارگروهی به منظور تدوین و تنظیم یک نظام‌نامه دقیق مالی تشکیل شده و تلاش خواهیم کرد با اصلاح برخی از قوانین بهداشت و درمان، امکان استفاده بهینه‌تر از خدمات پزشکی را برای کارکنان فراهم کنیم.

ایجاد مرکز تخصصی سوانح و سوختگی برای صنعت نفت جنوب یک ضرورت است

دکتر سیدمهدی هاشمی ایجاد مرکز تخصصی سوانح و سوختگی برای صنعت نفت جنوب را یک ضرورت برشمرد و افزود: فعالیت در صنعت نفت ریسک بسیار بالایی به‌ویژه از  نظر سوختگی دارد و درصورت بررسی دقیق و کارشناسی این نیاز اساسی، ایجاد چنین مرکزی باید مدنظر قرار گیرد.

رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز گفت: اگرچه اپیدمی کرونا شرایط بسیار سختی را به‌وجود آورد و کادر درمان را با لحظات بسیار دردناکی روبرو کرد اما این بحران، اصلاح برخی فرایندها، بهبود کیفیت کار و تقویت زیرساختها و تجهیزات پزشکی را به دنبال داشت و از این حیث، جهشی در به‌روز آوری امکانات روی داد.

لزوم تسریع در تکمیل پلی‌کلینیک کوی جواهری

دکتر بهرام دهقان رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز نیز در این نشست، با اشاره به راه‌اندازی پلی‌کلینیک‌های شهدا و کارون افزود: انتظار داریم روند ساخت پلی‌کلینیک کوی جواهری نیز که چندسالی است متوقف شده سرعت بگیرد تا علاوه بر استفاده بخش اعظمی از کارکنان مناطق نفتخیز جنوب که در مناطق کوی ملت و زیتون مستقر هستند، شاهد کاهش بیشتر مراجعات به بیمارستان بزرگ نفت باشیم.

دسترسی کارکنان به خدمات تخصصی دندانپزشکی تسهیل می‌گردد

وی بالابودن هزینه خدمات رادیولوژی و دندانپزشکی در مراکز خارج از بیمارستان و تفاوت هزینه‌های پرداختی و دریافتی کارکنان در این نوع خدمات را یکی از عوامل نارضایتی کارکنان صنعت نفت عنوان کرد و افزود: دربخش دندانپزشکی با تقویت مراکز طرف قرارداد بیرون از طریق عقد قرارداد با آنها و جذب متخصص بیشتر سعی کردیم این نارضایتی را کاهش دهیم و در حوزه خدمات تشخیصی نیز جزء معدود بیمارستانهای کشور هستیم که رادیولوژیست مقیم داریم که در ۲۴ ساعت شبانه روز به کارکنان خدمات‌رسانی می‌کنند.

ارائه مناسب خدمات تخصصی درمانی به جامعه نفت مسجدسلیمان؛ حداقل انتظار کارکنان است

مهندس هیهاوند مدیرعامل نفت و گاز مسجدسلیمان نیز در این نشست با اشاره به برخی ویژگی‌های این شرکت اظهار داشت: پراکندگی تاسیسات و قدمت و فرسودگی بالای آن‌ها، جاده‌های ارتباطی نامناسب، سختی کار، فعالیت بر روی چاه‌های گازی با درصد بالای هیدروژن سولفوره و دوری از مراکز تخصصی و فوق تخصصی، باعث می‌شود حوادث مختلفی برای کارکنان این شرکت شکل بگیرد.

وی تسریع در تکمیل بیمارستان تخصصی جدید نفت مسجدسلیمان را یکی از ضرورت‌های مهم در حوزه عملیاتی این شرکت دانست و افزود: علی‌رغم اینکه اولین بیمارستان مجهز صنعت نفت در سال ۱۳۰۳ در این شهر تاسیس شد، اما جای تأسف دارد که در حال حاضر این بیمارستان حتی از حداقل‌های تجهیزات و امکانات پزشکی نیز محروم است.

وی با انتقاد از ایجاد مراکز درمانی مجهز در مناطق غیرنفتی از سوی سازمان بهداشت و درمان گفت: ارائه خدمات درمانی تخصصی مناسب، ابتدایی‌ترین نیاز و وظیفه و مسئولیتی است که در قبال کارکنان نفت مسجدسلیمان داریم و انتظار داریم که در گام اول ساختمان نیمه تمام بهداشت و درمان نفت و گاز مسجدسلیمان تجهیز شود و در مرحله بعد تکمیل بیمارستان ۳۲ تخته این شرکت در دستور کار قرار گیرد.

در ادامه مدیران عامل شرکت‌های گاز و پخش و پالایش استان خوزستان و مدیران منابع انسانی، مهمترین چالش‌ها و مسائل مختلف حوزه بهداشت و درمان را ارائه و درخصوص آن به بحث و تبادل نظر پرداختند.