امیرحسین نظری هدف از این اقدام را تثبیت قیمت کالا‌های اساسی در بازار خوزستان عنوان کرد و افزود: از نظر فراوانی کالا‌های اساسی مشکلی در استان وجود ندارد.

وی تامین کالا‌های اساسی با نرخ مصوب را از جمله برنامه‌های در دستورکار این سازمان عنوان کرد و بیان داشت: در این راستا ۵هزار تن برنج وارداتی با نرخ مصوب طی سال جاری توزیع شد.

نظری فراوانی کالا در بازار و تثبیت قیمت رویکرد این سازمان و ستاد تنظیم بازار استان عنوان و تصریح کرد: در این بخش به خوبی کار شده و انبار‌های استان مملو از کالا‌های اساسی به میزان کافی و نیاز استان هستند.

رئیس سازمان صمت خوزستان با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون بالغ بر ۴هزار و ۴۳۵تن مرغ منجمد در استان توزیع شده است و هم اکنون در کنار توزیع روزانه مرغ کشتار روز، مرغ منجمد نیز توزیع می‌شود، ادامه داد: با توجه به کاهش جوجه ریزی و تولید مرغ در خوزستان، با پیگیری صورت گرفته از طریق وزارت جهاد کشاورزی سهمیه مرغ منجمد وارداتی به این استان اختصاص یافت تا با توزیع مرغ منجمد در کنار مرغ کشتار روز این کالا در بازار استان تثبیت شود.

این مقام مسئول به توزیع ۱۶۸تن گوشت منجمد و ۱۳هزار و ۳۲۷ تن برنج وادارتی تایلندی، پاکستانی و هندی از ابتدای امسال تاکنون در خوزستان اشاره کرد و گفت: همچنین در این مدت ۱۴هزار و ۳۱۲ تن شکر فله در استان توزیع شد.

به گفته این مقام مسئول؛ در تامین شکر از کارخانه‌های تولیدی در خوزستان هیچگونه مشکلی وجود ندارد و شرکت توسعه نیشکر این استان قول تامین هر میزان شکر را داده است.