مدير تعمير، تكميل و خدمات فني چاه‌هاي مناطق نفتخيز جنوب از بازسازي و احياء ۵ دستگاه شير ايمني سرچاهي در اين مديريت خبر داد.

 

مهندس يونس عباسي‌لركي اظهار داشت: با توجه به نيازهاي عملياتي همكاران اين مديريت موفق به تعمير، بازسازي و احياء كامل ۵ عدد شير ايمني PSI ۳۰۰۰-“۳ شدند.

 

وي افزود: اين تجهيزات پس از انجام موفقيت‌آميز آزمايش‌هاي كارگاهي و استاندارد، بر روي ۵ حلقه از چاه­هاي ميادين بي­بي حكيمه و گچساران نصب و با راه­اندازي مجدد موجب بازگشت دوباره چاه­ها به حداكثر توان توليد خود شدند.

 

مهندس عباسي لركي گفت: در اين مديريت طي هشت ماه سال جاري بيش از ۵۳۰ عدد شيرآلات و تجهيزات سرچاهي كه برخي از آنها داراي آلياژ خاص و كمياب بوده‌اند با وجود كمبود قطعات حساس آنها ناشي از تحريم‌هاي ظالمانه روزافزون عليه كشور به طور كامل تعمير و تبديل به فرصت‌هاي توانستن و خودكفايي شده است.

 

وي گفت: احياء و بكارگيري اقلام مذكور، صرفه‌جويي اقتصادي قابل توجهي دنبال داشته است.

 

مهندس عباسي لركي تصريح كرد: مديريت تعمير، تكميل و خدمات فني چاه‌ها با رعايت كليه دستورالعمل‌هاي HSE  و پروتكل‌هاي بهداشتي در شرايط همه گيري بيماري كرونا نسبت به ارائه خدمات به شركت‌هاي پنج­گانه بهره‌بردار و دكل‌هاي تعميراتي، حفاري و عمليات‌هاي ترميمي (Rigless) در راستاي حفظ، نگهداشت و افزايش توليد ايمن و پايدار در گستره جغرافياي مناطق نفتخيز جنوب نقش بسزايي ايفا مي‌كند.