محمد امین معین راد مدیر تعاون روستایی استان اظهار کرد: تعاون روستایی خوزستان آمادگی کامل در تامین، ذخیره سازی و توزیع میوه ایام نوروز ۱۴۰۱ را در استان دارد.

وی افزود: در ایام نوروز به دلیل آلو هوای بهاری، خوزستان پذیرای مهمانان زیادی از سراسر کشور است، از جمله این مهمانان می‌توان به کاروان های راهیان نور، گردشگران طبیعت و گردشگران اماکن تاریخی اشاره کرد.

معین راد در ادامه ضمن اشاره به مهمان نوازی مردم خطه خوزستان بیان کرد: تعاون روستایی به عنوان یکی از متولیان تامین غذای مردم سعی در آرامش بازار و تامین نیازهای ضروری مردم دارد که در ایام نوروز یکی از مهمترین نیازهای مردم تامین میوه خواهد بود.

مدیر تعاون روستایی خوزستان همچنین تصریح کرد: از این رو کارشناسان ما در حوزه فنی و بازرگانی با سرکشی به باغات میوه در استان مازندران و آذربایجان غربی و بررسی کیفیت پرتقال و سیب در تلاش هستند تا با خرید میوه های با کیفیت و ذخیره سازی آن در ۴ سردخانه موجود در استان باعث ثبات قیمت و عرضه میوه به قیمت مصوب دولتی شوند.

وی گفت: سهمیه استان خوزستان ۲ هزار ۸۰۰ تن سیب و پرتقال است که ۲ هزار تن پرتقال والنسیا و تامسون و ۸۰۰ تن سیب زرد و قرمز خواهد بود و انشالله در ۱۴۹ غرفه و ۲۷ شهرستان از ۲۵ اسفند تا ۲۵ فروردین توزیع میوه را انجام خواهد شد.