سه پروژه جمع‌آوری گاز‌های مشعل در شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب طی مراسمی با حضور مدیرکل HSE و پدافندغیرعامل وزارت نفت، مدیر کل محیط‌زیست خوزستان و مدیران ارشد مناطق نفتخیز جنوب رونمایی شد.

در این آیین که روز یکشنبه(۵ دی‌ماه ۱۴۰۰) برگزارشد، از پروژه‌های جمع‌آوری گازهای همراه مشعل واحدهای بهره‌برداری مارون۶، منصوری و مارون۳ رونمایی شد که با هدف جلوگیری از سوزاندن ۱۴.۳ میلیارد فوت مکعب گاز در سال به اجرا درآمده است.

پروژه جمع‌آوری گازهای همراه مشعل واحد بهره‌برداری مارون۶، طی قراردادی ۵ ساله به شرکت ساخت تجهیزات گاز تامکار واگذار شده است تا این شرکت روزانه ۱۴ میلیون فوت مکعب گاز مشعل را از شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب خریداری نماید و برای استفاده در سایر فرآیندهای صنعتی، فرآورش و به استفاده برساند.

پروژه بازیابی گازهای ارسالی به مشعل واحد بهره‌برداری مارون ۳ نیز طی قراردادی ۵ ساله به شرکت هیربد نیرو واگذار شده است تا با سرمایه‌گذاری ۸ میلیون دلاری، روزانه ۱۲ میلیون فوت مکعب گازهای مشعل این واحد را جمع‌آوری کند.

پروژه بازیابی گازهای ارسالی به مشعل واحد بهره‌برداری منصوری نیز که در آستانه بهره‌برداری است طی قرادادی ۵ ساله توسط شرکت هیربد نیرو به اجرا گذاشته شد که با سرمایه‌گذاری ۹ میلیون دلاری، جمع آوری روزانه ۷ میلیون فوت مکعب را هدف‌گذاری نموده است.