مهندس ابوعلی معاونت فنی و بهره برداری شرکت فولاد اکسین در گفتگو با خبرنگار این واحد پیرامون ساخت SAFE SET با کاربرد موجگیر سرد توسط متخصصین این شرکت گفت: ناحیه تکمیلی خط تولید فولاد اکسین مجهز به دستگاه موجگیر سرد می باشد که با عبور دادن ورق از میان دو ردیف غلتک، موج و تنش های باقی مانده در محصول را از بین می برد.

ایشان تصریح کرد: این موجگیر مجهز به کوپلینک های هیدرولیکی (SAFE SET) بوده که مانند یک فیوز عمل می کنند و در انحصار دو سازنده آلمانی و سوئدی در دنیا می باشد و علی رغم نیاز شدید، به دلیل تحریم های ظالمانه تا کنون تامین نشده اند، به همین جهت طراحی و ساخت کامل یک دستگاه SAFE SET به روش مهندسی معکوس در دستور کار متخصصین این شرکت در واحد کارگاه مرکزی قرار گرفت و پس از بررسی و آنالیز متریال و نحوه عملکرد تجهیز، از تمامی قطعات نقشه تهیه شد و پروسه ساخت قطعات مرحله به مرحله انجام شد.

معاون فنی و بهره شرکت افزود: در ادامه این موفقیت متخصصان این شرکت اقدام به طراحی و ساخت میز تست، جهت آزمون تجهیز ساخته شده نمود تا از صحت عملکرد قطعه ساخته شده قبل از نصب اطمینان حاصل کنند و خوشبختانه تجهیز بومی سازی شده با موفقیت تست و نصب گردید.

مهندس ابوعلی بیان کرد، این تجهیز با ۳۰ درصد قیمت مشابه آلمانی ساخته شد و از اردیبهشت ۱۴۰۰ روی موجگیر سرد در حال کار می باشد.

وی در ادامه ضمن تقدیر از زحمات کارکنان واحد کارگاه مرکزی به دیگر اقداماتی که در این واحد انجام شده اشاره نمود:
۱.ساخت جک END STOP
۲. تعمیر کلیه جک های کارخانه
۳. بهینه سازی و ساخت هدر های سیستم پوسته زدا
۴. ساخت اضطراری انواع قطعات مورد نیاز خط تولید