” فرهاد علیدوستی” ضمن اعلام این خبر گفت:راکتور ۵۰ مگاوار سر خط انتقال چهارصدکیلوولت مسجدسلیمان- گلپایگان بدلیل بروز محدودیتهای فنی شبکه با ابلاغ مدیریت شبکه برق ایران با تلاش شبانه روزی نصب و راه اندازی شد.

وی افزود: این اقدام موثر و علاج بخش برای خط انتقال مسجدسلیمان – گلپایگان که دارای مسافت ۲۸۰ کیلومتر است و طولانی ترین خط انتقال منطقه جنوبغرب کشور می باشد، مزایای زیادی از جمله جلوگیری از خاموشی های تکراری،قابلیت اعتماد و ضریب پایداری شبکه سراسری،جلوگیری از سرقت خط ، جلوگیری از اضافه ولتاژ خازنی ، پیشگیری از پیری زود رس تجهیزات چرخان و ترانسفور ماتور ها ی قدرت و غیره را در پی دارد.

مدیرعامل سد و نیروگاه مسجدسلیمان خاطر نشان کرد: با انجام این کار ظرفیت بارگیری خط انتقال مسجدسلیمان – گلپایگان در فصول پاییز و زمستان افزایش می یابد.
.
علیدوستی گفت :این پروژه مهم از سوم دیماه سال ۱۳۹۹ آغاز و پس از گودبرداری و احداث فونداسیون بتنی برای راکتور۵۰مگاوار ، راکتور نوترال تکفاز ۰.۵۱مگاوار ، سکسیونر، کلید گراند و دمونتاژ و مونتاژ اتصالات فشار قوی و فشار ضعیف، متعلقات ، تست و راه اندازی تابلوها و مدارات حفاظتی، کنترلی و پی ال سی اتاق فرمان و سویچ یارد و دیگر تجهیزات مرتبط ،در دی ماه ۱۴۰۰ برقدارشد.