طبیبان مؤسسه «همیاران کوی شیرین» با آمدن به اهواز، بیرق جهاد افراشتند و فرهادوار در هوای شیرین تیشه بر محرومیت کشیدند و نسخه عشق پیچیدند.

این پزشکان از قلب پایتخت به دلِ محرومیت‌ها زدند و بساط رایگانِ طبابت را در «کوی علوی» گستردند و بیش از سه هزار بیمار نیازمند را معاینه و درمان کردند.

نسیم سلامت در مناطق محروم کشور

باید همچون فرهاد، شیدا بود تا از خوشی‌ها دل کَند و پرستار حالِ ناخوش مردمان محروم شد. این را مدیر «همیاران کوی شیرین» گفته و معتقد است که عشق خدمت به محرومان، ۵۵ پزشک ماهر و متبحّر را به دورترین مناطق محروم وطن کشانده‌است.

«رسالت پزشکی و خدمت جهادی»، دو مولفه‌ای است که به گفتهٔ مریم فتحی‌پور، سفیرانِ سلامت را بر آن داشته تا اردوهای جهادی‌شان را از زاهدان تا مشهد و اهواز برپا کنند و با حضور خود، نسیم تندرستی را برای نیازمندان به ارمغان آورند.

همیاران کوی شیرین با دارا بودن پزشکان مجرّب در تخصص‌های مختلف، در اوج کرونا نیز دست از خدمت به مردم نکشیدند و حالا هم که آمار کرونا به کمترین حد خود رسیده، اردوهای جهادی‌شان بیش از پیش شده‌است.

در یک ماه گذشته اردوهای جهادی این پزشکان در روستای پلایین، یادمان شهدای گمنام آبشناسان رباط کریم، شهرستان رباط کریم، کربلای معلّی، مشهد مقدس، شهرستان شهریار، شهر قم، زاهدان، نصیرشهر، اسلام شهر برگزار شده و حالا هم با دم مسیحایی‌شان درد و رنج بیماران نیازمند غرب اهواز را زدودند.

پشتیبانی توسعه نیشکر از پزشکان جهادگر

این پزشکان با پشتیبانی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، حمایت شرکت لوله‌سازی اهواز و همراهی قرارگاه بقیةالله به مدت سه روز، در کوی علوی اهواز مستقر شدند و با راه‌اندازی غرفه‌های مختلف، بیماران نیازمند را درمان کردند.

۷۰۰ خدمت تخصصی چشم پزشکی، یک‌هزار معاینه دندانپزشکی از جمله عصب‌کشی و ترمیم، گوشه‌ای ناچیز از ده‌ها خدماتی بود که به بیماران نیازمند منطقه کوی علوی اهواز ارائه شد.

این پزشکان در بخش‌های شنوایی سنجی، مشاوره حقوقی و روانشناسی، جراح عمومی، جراح کلیه، تغذیه و رژیم درمانی، تزریقات آقایان و خانم‌ها و داروخانه نیز به مراجعه کنندگان خدمات ارایه دادند و ۱۷۰ بیمار هم پس از معاینه برای تکمیل درمان به بیمارستان‌های مختلف منتقل شدند.

اردوی جهادی به نیت سردار دل‌ها

دکتر سحابی، حضور همیاران کوی شیرین در غرب اهواز را کار دلی و جهادی برشمرد و عنوان کرد که این اقدام در اهواز به نیت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و فاطمه زهرا (س) تشکیل شده‌است.

این متخصص زنان و زایمان که همراه گروه ۵۵ نفره برای ویزیت و درمان بیماران نیازمند راهی کوی علوی اهواز شده بود، افزود: همیاران کوی شیرین از تیرماه سال جاری کار خود را شروع کرد و تا کنون در استان‌هایی نظیر مشهد، سیستان و بلوچستان، مناطق محروم تهران و هم‌اکنون در خوزستان حضور یافته‌است.

از جمله اقدامات پسندیده گروه پزشکان، تهیه داروهای گران‌قیمت و نایاب بود که این کار مُسکنی بر آلام بیماران نیازمند اهوازی شد و باری از هزینه‌های سرسام‌آور درمان را از دوش‌شان برداشت.

گام صنعت نیشکر در درمان بیماران نیازمند

در این اردوی جهادی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در راستای مسئولیت اجتماعی همچون گذشته یاری‌گر پزشکان جهادگر شد.

در سال‌های پیش نیز با همراهی این شرکت، بزرگترین اکیپ پزشکی تخصصی و فوق تخصصی بسیج جامعه پزشکی خوزستان با حضور ۴۰ پزشک متخصص و فوق تخصص برای ویزیت رایگان بیماران مناطق محروم و کم برخوردار شهرستان کارون و شادگان اعزام شد و در حال حاضر نیز بیماران نیازمند مناطق پیرامونی کشت و صنعت‌ها به صورت رایگان ویزیت و معاینه می‌شوند.